måndag 21 januari 2013

There are no stupid bets!

.. eller "taking it one step further..." kan vara ett vaknare sätt att se det. Ska förklara strax. Först lite egoboost och jag är tacksam för att du tycker om att läsa om min träning och vägen mot målet.

Ett halvår sedan - nu så mycket bättre! Och gladare!
Tanken är ju att skruva upp träningen främst avseende kvalitet under våren och veckan som gick var den bästa -iaf  kvantitativt - sedan i augusti. Jag körde fjorton timmar och nådde 9300 kcal i förbränning , vilket kanske är ett intressantare mått på "volymen" träning man gör. Precis som vikt kanske är ett dåligt - sämre? -  värde på kroppens utveckling. Jag tycker dock att man ska mäta många parametrar och utifrån alla dessa göra sin bedömning. Fler inputs borde ge en större möjlighet att hitta rätt. Jag är klart på väg träningsmässigt och viktmässigt har jag hela veckan legat på stabila "sjuttiotre komma .....", dvs det mål jag ska uppnå första februari. Har tom varit under sjuttiotre.

Simple rules - only one winner!
Jag har ju en utmaning i maj - ett mål.  Jag ska springa Oppebylöpet i Nyköping. En mil asfalt och det är inget konstigt med det. Jag har sagt att jag ska vara i så god form att jag ska kunna springa snabbare än på kanske tjugo år? Under femtio och kanske bättre än så. Inget konstigt i det heller.

Bra badväder!

Ett steg vidare betyder att det har blivit tydligare att "the game is on". Min träningskompis - först i mål vinner - och jag har nu kommit fram till vilket pris vi tävlar om. Årstiden och andra förhållanden gör att jag inte ens fundera på att torska. Det blir ett lopp med många bottnar. Vi lär återkomma i ärendet men just nu är "bettet" en skön inspiration. Naturligtvis bra att träna ihop med någon som är en exakt lika stor vinnarskalle som kan sporra en att orka prestera. Dock ännu skönare att tänka på den nionde maj och segern. Hoppas bara på solsken och inte snöbyar efter loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar