måndag 28 januari 2013

Totte Wallin!

"Har du en uppgift som verkar svår, tänk då ett tag på USA:s hockeylag..." skaldade Wallin i mitten på åttiotalet på den oerhört undervärderade LP:n (en typ av musikskiva -  för er ungdomar) "Kanotsyndromet". Det han syftade på var undret (miraklet?) i OS-hockeyn 1980 då ett gäng "underdogs" spöade Sovjet med 4-3 i en underbar finalmatch. Jag får fortfarande tårar i ögonen.

Det är skönt att vinna!

Du som eventuellt inte var med på den tiden ska veta att Sovjet - det hette så då - fram tills dess vunnit alla guld sedan pucken uppfanns. Nästan. Och att många faktiskt trodde att den sovjetiska nationalsången var signaturen till Hockey-VM.

2013 ska det ju stå. Och Nyköping istf London. Mina medaljer!

Utan att trötta ut dig ska jag berätta att just en oöverstiglig uppgift är något av det mest motiverande som finns. Att lyckas med alltså. Du måste planera din attack noga, du måste studera motståndet och andra ev påverkande faktorer och du måste vara beredd att blotta dig in på bara skinnet när du går all in och lirar dina äss. Jag har samlat på mig några verkligen lockande uppgifter för 2013. Jag ska all in och jag ska njuta av det, oavsett stor eller liten uppgift. Jag hoppas verkligen att du är med och stöttar och inspireras till att göra samma sak.


Full satsning är det som gäller.

Ta fram dina drömmar och gå för guld! Allt annat är mesigt. God måndag min vän, tack för att du läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar