söndag 13 januari 2013

"Sök på hockey för fan."

Den svenska kulturhistorien misshandlas ibland och vi har alla ett gemensamt ansvar att föra den vidare till inflyttade och invandrare. Pistvakt är svensk kulturskatt och citatet är klockrent för den som kommer ihåg --> v v v webverkstan.se och p p p pistvakt som svar. Att få en träff på Svartlien var liksom inte att tänka på. Om du i dessa dagar skulle söka, sorry googla, på "punk" så skulle förmodligen följande bild dyka upp:




Mitt liv just nu är nämligen omoget, rebelliskt och allmänt anstötligt för "vän av ordning". Jag mår helt enkelt skitbra, har skitkul och ger mer eller mindre fan i gängse normer. Naturligtvis kliver jag inte över lik men det gjorde egentligen inte punken heller. Tillsammans med folk runt omkring mig så jagar jag fram i 120 bpm mot våren och njuter av det. Försök stoppa ett lok som brinner om du vill.

Kultur. Svensk. Viktig.
Dagens träning har tagit det hela ett steg till. Elva kilometer intervall på löpbandet  - halt ute - ihop med ren duracellkaninkraft som satte pacen. Kompisen körde hardcore och fick ihop hela sitt önskade intervallpass på 11000 medan jag fejkade en hamstringssträckning och höll mig borta från de högsta farterna. Jag fick ihop 3000 slätt och åtta kilometer i stegrande 700-ingar med återhäntning i 300. Efter det en rejäl stretch och jag har lyssnat och ska lyssna ännu mer på dem som hävdar "återhämtning".

PNF - töjning. En bra träningskompis är guld värd.

 På kvällen ett cykelpass på trettio, vilket egentligen är för kort men om man skruvar upp belastningen och stänger av den stora hjärnan så kan man borra rätt bra. Jag fullständigt älskar att cykla, det är ett råpass för hela kroppen. I alla fall om man cyklar som jag gör. På det ett corepass som alltid är viktigt, jag kommer nog att fortsätta med just de passen för att det är kul att ibland träna i grupp. Kvällen avslutades med massor av explosivitet och rotationer med fria vikter i bunkern. Jag är en udda fisk där inne men det passar mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar