tisdag 1 januari 2013

Breaking the rules...

Efter världshistoriens lugnaste nyårsafton skulle jag ta en promenad denna vilodag.

Följ solen åt söder!
Jag klev ut och möttes av vårsolen från söder - över den uppgående solens land (Arnö). Gick in och bytte till bättre fyskläder och joggingskor och tänkte att "jag går nog lite längre iaf". Med solen i ansiktet och hela kroppen fylld av lycko- och prestationshormoner så var det kört i höjd med Kunskapsskolan. Jag började jogga. Jag har kört rätt tung styrka sedan dagarna före jul och idag skulle det vilas så jag höll ner tempot och lekte mig fram. Jag är inte snabb - ännu - och lämnar än så länge tiominuterspassen till andra, så det är inga problem att hålla ner tempot, haha :-). Däremot kommer jag under våren att lämna det bekväma och försöka mig på lite tempo. Jag vill nämligen visa att jag faktiskt är komplett.

Vårflod!
Jag fortsatte i riktning solen och har nu lärt mig att det är en halvmil till längst bort på Arnöleden. Dessutom är det svagt uppför hela vägen, något som jag aldrig tänkt på de tusen gånger jag cyklat där. Sopor samlar vi på Björshult så jag tog den vägen tillbaka mot stan. I höjd med "Arnö gård" (?) så mötte jag saltbilen två gånger och insåg att det faktiskt är rätt tidig vår. Jag hade krafter kvar och ökade till 55/60-tempo några gånger bara för att det kändes så bra med solen i ryggen.

Reminder!
Landade lycklig på dryga tolv kilometer i ett behagligt lustempo. Men faktum är att det som promenad betraktat är ganska hyfsat. Det var ju nämligen så här det var: "Efter världshistoriens lugnaste nyårsafton skulle jag ta en promenad denna vilodag.". Det sprack rätt rejält. Men å andra sidan lovade jag ju redan i morse att det här ska bli året när jag aktivt bryter alla regler och gör vad som faller mig in. Jag gör vad jag vill för att du och jag ska lyckas. Händerna i luften och pannan i baren!

Var jag än lägger min hatt....
"Take what you can but remember to give it all back!", lite så ska jag ha det det i år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar