tisdag 15 januari 2013

I'll be burnin' rubber, you'll be kissin' my ass

Det här är en "må-bra-upplaga" av Semper in primis, var vänlig starta musiken HÄR innan du läser. Gärna högt så du stör någon och för att komma i party mood! Jag kommer att få dig att dra på munnen. Minst.

Klarrt? OK, då kan du läsa vidare.

Herregud, vad går han på? (Gymmet 0615 i morse)

Ord och floskler som får oss att må bra! Man bör ha minst en handfull som olika mantran inför oilka situationer i livet. Jag ger dig några favoriter att suga på.....

"Don´t tell me the sky´s the limit when there are footprints on the moon..."
"Gräset kan faktiskt vara grönare någon annanstans - om du inte tittar så vet du inte!"
"Do or do not - there is no try!"
"Alltid i första ledet (för dig) "       ((Semper in primis...))
"Stillastående är tillbakagång"
"Ta inte bussen - ta makten!"
"The force is strong with him."
""En ledare med fast hand leder folket."
"Det sista du ser av mig är ryggen!"
"Ensam är stark - två är starkare!"
"Om jag får välja så vinner jag hellre än förlorar..."
"Tveka aldrig på vad du betyder för mig!"
"Ge ditt leende till din nästa så får du strax den tredjes. Bytta leenden värmer bäst."

I love my breakfast-maker.
När övergår en smoothie i en sallad?
Så där. Nu mår jag bra och är stark. Du med antar jag. Och dessutom ler du. Jag sa ju det! Kram!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar