fredag 4 januari 2013

Seven hundred, and counting....

Jag gör många bra saker, jag gör saker som andra tycker är bra eller fel. Det finns vänner som bryr sig och som säkert skulle få mig att göra annorlunda om de kunde. Men det går ju inte för vad jag gör är styrt av mina beslut, i bland i interaktion med andra verksamheter eller andra personer. Men min personliga del i besluten är alltid min. Det betyder att jag - eller du - måste vara beredd på konsekvenserna av de beslut vi tar. Som du säkert har märkt så älskar jag beslutsprocessens möjligheter. Saker och ting kan faktiskt påverkas och bli hur bra som helst. Du och jag har den möjligheten - bara vi vågar stå för konsekvenserna.

"Femton år och allt är möjligt!" (Woss)
En klar konsekvens av beslut i mitt tidigare liv var att jag höll på att dö. En annan är att jag ändrade på det och nu har lyckats förändra väldigt mycket genom mitt återupptagna idrottande. Jag tog mina beslut att inte fortsätta vara sjukskriven, rehaba i statens regi samt tackade nej till bidrag och valde att klara mig själv. Jag gjorde det för att jag trodde på mig själv och jag kan stolt idag visa att jag hade rätt. Jag önskar även dig den känslan så ofta som möjligt. 


"Jag älskar när du visar att du vet att du har rätt och rätar på din rygg.
Den är den rakaste jag vet" (Winnerbäck)
Jag har tränat i tre år! Jag börjar bli stark, hälsosam och få ordning på prylarna. Jag vill gärna tro att jag lever att bra liv. Det finns tom de som kommer fram och ger mig beröm och säger att jag är "snygg". Roligast av allt är att när jag ibland (på skämt...) beskriver mig som en pigg sextonåring så påstås det att jag ljuger om min ålder och att jag i själva verket är femton. Den typen av kamrater kan man inte få för många av. 

"Allting som jag vill kan jag göra.." (Uggla)

Igår drog jag mitt gymkort för sjuhundrade gången sedan 2010. Under förra året checkade jag tydligen in 290 gånger på Sunlight. Med tanke på att jag dessutom cyklar, springer och leker boll rätt frekvent så blir det nog en del väl investerade timmar. Har du koll på hur många timmar eller gånger du tränat? Om inte så börja räkna, det blir en del till slut. Ikväll kör vi igen! Det är ett beslut som vi ska vara nöjda med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar