torsdag 10 januari 2013

Vilodag!

Förra året hade jag sjutton stycken träningsfria dagar. En del kallar det för vilodagar. Vänner talar med mig och pratar om återhämtning och att kroppen behöver vila för att byggas upp. Visst är det så. Men aktiv vila kan också vara återhämtning. Man kan vila delar av kroppen osv. Så tänker jag - hur gör du? Vi är olika och har olika kroppar.

Allt utom botten är LCHF!

Igår efter två timmars träning - styrka och cykel - på ganska hög belastning lyssnade jag jag faktiskt på min högra hamstrings som tyckte att livet var lite surt. Idag har jag ägnat mig åt arbete och sedan jag kommit hem bara varit med min goa unga. Vi har bakat egna pizzor,  iofs ganska nyttiga om man bortser från mjölet och med oerhört mycket sallad till så helt illa är det inte. En öl till tycker jag definitivt man tar om det är en vilodag. Bloggen blir dessutom kortare en sådan dag och budskapet enkelt men viktigt: "Lev livet nu - det är underbart". Att jag dessutom tog vara på en tillfällighet gjorde kvällen till en fullständig succé. Kom ihåg att öppna dina sinnen och tänka utanför den där förhatliga lådan. Det är nämligen så att det man vill det fixar man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar