söndag 6 januari 2013

Darling - vi ses till midsommar!

"Darling - vi har bortamatch i Amerika i april så vi seglar nu, men jag hoppas vara hemma till midsommar!" Hur klarade sig förhållanden och annat förr i tiden när vi inte hade konstant uppdatering och omedelbar kontakt? När man kom hem så fick man kanske börja med att räkna ungarna? Och börja fundera lite, kanske. För ett par veckor sedan var kompisen utan mobil i fem dagar. Det blev en del klösmärken då kan jag meddela. Jag tror mig minnas att alla barn som skulle hämtas och lämnas verkligen blev ihågkomna. Trots allt. Men allt på "att göra - listan" blev nog inte utfört.... (jag kommer förmodligen få ont för dessa rader..)

Jo, tjena....
Idag drabbade samma sak mig. Alltså inte så, det skulle ju inte hända mig men jag fick batteritorsk. Skulle naturligtvis ha laddat fånen i natt men så blev det inte. Jag stack ut och sprang och hade Strandstuviken som mål. Tänkte ta reda på hur långt det är eftersom jag lovat att springa dit och bada i sommar för att sedan springa hem igen. "Kan väl inte vara så himla svårt, det där", tror jag att jag har sagt. Jag tänkte även köra lite styrka därute innan jag sprang hem. Och naturligtvis köra Endomondo som dokumentation och ta lite bildbevis. 

Bara åtta km till havet!
Tog till vänster förbi bygget på Norra Arnö och såg en skylt med texten "gång- och cykelväg" som jag följde bort mot Sjöhagsvägen. Kyss mig! Det var tur att jag inte cyklade kan jag säga. Fast det är mysigt att springa på skaren när den bär. Sedan var det en barnlek med bra grusad cykelväg ända ut till villorna vid Örstig. Sista biten vägen med fläckvis grus men jag tog mig ut utan volter. Fotade lite och slängde mig i gräset för armhävningar och hörde plötsligt det välbekanta varningsljudet för låg batterinivå.....

Långgrunt men inte en unge i sikte!


Nåväl jag hittade hem utan GPS - nästan samma väg ju. BTW är det knappt åtta kilometer ut via "Norra Arnö". Hemvägen en kilometer längre då jag valde bort isgångbanan av två skäl. Dels var den osandad och dels ville jag inte slå ihjäl mig. Jag följde istället vägen ner mot Arnö centrum (heter det så?) och ICA innan jag svängde in mot fastlandet igen. Väl hemma stannade dagens pass på 16,6 kilometer och knappt två timmar. Lite kvar till måltiderna men jag kommer att sätta dem. Med världens bästa hjälp från er läsare. Tränade lite core och rörlighet på kvällen, bara för att jag kan det.

CrossNature på gång! Stark ute, som vi säger.

Vågen visade 74,6 kg och veckan har bjudit på 7100 kcal träning under drygt tio timmar. Veckans största inspiration har orden "delad förstaplats" givit. Det är helt OK, men tvåa tänker jag aldrig bli. Det är ett löfte, ty:  second place is for the first loser. Ska för övrigt försöka skriva en text till låten 2013. Tack för att du läser!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar