torsdag 24 januari 2013

Utveckling 25/8!

Ibland är jag här och ibland är jag där. Så är mitt liv eftersom jag har skaffat mig förmånen att få resa och se nya miljöer. Jag älskar det, kanske inte själva resandet i sig och kanske inte heller hotellboendet i sig, men det ger mig möjlighet att hela tiden möta nya människor och miljöer. Sitter nu i Karlskoga och ska utbilda ett trettiotal personer. Tillsammans med gårdagens två kurser så har jag lärt känna (nåja) femtio personer på två dagar. Jag har ätit och fikat med dem på deras jobb och fått massor av nya intryck. Underbart. Samtidigt har de naturligtvis fåt "a piece of me". Underbart. Jag kan tänka mig att det finns folk som gör samma sak varje dag. Det skulle inte funka för denna nyfikna pojke som vill utvecklas tjugofem timmar om dygnet åtta dagar i veckan!

God fömiddag, Karlskoga.


Igår hade jag mycket egentid och det är naturligtvis kopplat till att jag var strandsatt på främmande ort och inte hade så mycket att välja på än att jobba eller utvecklas. Jag valde utvecklingen. Det blev en kylig promenad, ett bra träningspass och lite bad och bastu. Senare på kvällen så jobbade jag lite på rummet, käkade en lätt måltid och hann med att prata bort en trevlig stund. Sammantaget en rejält bra dag med utveckling och återhämtning. Idag står som sagt föreläsande på programmet, ett kundbesök och så hemresa.

Barnslig, lekfull och mogen.


Och så träning i Nyköping ikväll. Det är ganska gött att vara Patrik just nu. Kram för att du lägger tid på att läsa min tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar