tisdag 22 januari 2013

Två minus blir ett plus!

Visst! Du kan räknereglerna, eller hur? Jag är i Karlskoga ett par dagar för att utbilda eliten inom Svensk försvarsindustri. Jäpp - det är jag som utbildar eliten, vad gör det mig till? Haha, är på så gott humör och nästan oseriöst glad i livet just nu. Vad det beror på håller jag för mig själv - men en sak ska du veta - det skulle faktiskt kunna bli ännu lite bättre. Jobbar på det, drömmar håller mig ung.

Bortagym. Bra fokus i rotationerna!


Jag valde det lite slitna gamla "Karlskoga Hotell", lite av ett "fd Scandic", fd "Esso motor hotell" för gymmet och poolens skull. Det är inte äckligt, då hade jag inte bott där, men långt ifrån lyx. Ibland väljer jag lyx för att vi ska må bra, jag och grabbarna, när vi är ute och jobbar. Gymmet i källaren håller inte Scandic-class men är trivsamt och OK - och så poolen alldeles bredvid. Körde fria vikter fyrtiofem minuter och cyklade en kvart. På det lite bada och faktiskt så hittade jag in i ett solarium. Det var nog första gången sedan 1986 men det var varmt, skönt och svettigt. Kände mig ren och fin i hela kroppen efter duschen.

Inte flashigt men charmigt.  Man kan bli slut iaf.

Det var då jag kom ihåg vad jag glömt om Karlskoga hotell. Det finns ingen mat på kvällarna.... Ut på stan (byn) tre minuter i nio och leta efter något nyttigt. När man varken hittar eller hittar något så går klockan och ett par minuter över nio förklarade två charmiga lokala kvinnor i lämplig ålder som jag hoppade på med frågan; "Maaaaat? Fort och nyttigt!" att det nog var kört. Om jag inte "gillade MCD eller MAX". Med lämplig ålder menar jag att det är svårt att bedöma en kvinnas ålder. Speciellt i mörker. Och ännu speciellare på vintern med stora jackor och en halv räv i ansiktet. Det kan dessutom göra ont att bedöma fel så jag gör det bara när jag måste. Det är lättare på sommaren. Nu tappade vi dock tråden lite.

Smalt grepp och in med armbågarna. Tungt ju!


Donken går fetbort eftersom jag inte tycker det smakar någonting om deras "mat". Dessutom vet jag hur länge en cheeseburgare överlever i rumstemperatur. "MAX får det bli, de har väl sallad i plast iaf", tänkte jag.  Ensam i butiken och en kille bakom disken som inte haft kunder på ett bra tag är en bra förutsättning för att förhandla. "Jag vill ha en stor hamburgare, mycket kött men utan bröd, kan du fixa ihop det?" och så någon liten "side sallad" om det går? (Det var ett tag sedan jag satte min fot på ett sådant ställe....). "Snälla", lade jag till. Dish. "Då tar du bara en Delifresh, vill du har bönor, morötter eller en grönsallad till", sa killen utan att tveka.

Delifresh från MAX - ny favorit!

Jag är impad. Jag kan gå till ett hamburgerhak och få vad jag vill. Leve MAX. Hamburgare, med alla tillbehör i feta salladsblad och en super bönsallad till. Ja tack. Efter den måltiden ler mitt liv ännu mer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar