onsdag 2 januari 2013

Att ofokusera på rätt saker!


En märklig träningskväll närmar sig sitt trots allt harmoniska slut. Inget kan rädda en kväll som en bit lax i gott sällskap av broccolli och creme fraice. Toppat med massor av chilli och en kul son på andra sidan bordet kan det faktiskt vända en katastrof till världsklass.

Tänkte på annat.


Det blev ett skitpass på gymmet och det är inte ofta det händer. Kompisen mådde inte hundra men tog sig med en vilja som jag beundrar igenom medan jag hade tankarna på allt annat än en skivstång och några korrekta situps. Iofs tänkte jag på bra och viktiga saker men jag räknar dåligt när jag har andra bilder i min skalle än högar av tegelstenar som ska flyttas. Märkligt nog var jag medveten om mina tillkortakommanden och skrattade åt det och fick - som jag hoppas - förstående leenden tillbaka. Två riktig märkliga timmar har jag varit med om iaf. Jag skyller på hormoner. Nu är jag ju som jag är och tar med mig detta och gör något bra av det. Slut i musklerna är jag så tydligen fick jag lite gjort. Och så ska jag träna på att från och med i dag räkna till fyra så löser det sig nog. Om inte annat så för att få veta.

Balsam
Nästan som i en paradox så fick jag massor av bra cred för utförande, för hur jag förändrat kroppen samt mitt glada sätt som träningskompis. Jag älskar er alla som stöttar och hissar, både på gymmet och utanför. Fick världens gulligaste kommentar hemma. Utan allas er feedback skulle det inte gå lika lätt. Det är ibland nästan som om ni känner att idag behöver han lite extra stöd, den lille pojken. Att en del av tom ringer efteråt och kollar är världsklass. Love U all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar