lördag 2 mars 2013

Ät inte gul snö.

Det finns en massa saker som är fel eller åtminstone mindre bra att göra. Ge upp, göra någon illa eller dra fel slutsatser för att man inte pratat ut. Kan ha glömt någon men det där är riktigt dåliga grejor. Sedan finns det en massa bad things som verkar roliga men det här är ju inte en sådan blogg. Vampyrer är ju modernt, tom kung Lasse talar ju om att suga liv ur halspulsådern. Nu blev det mycket bra musik, fast tanken idag var ju att vara lite positivt och lyfta dig. Och mig. Så därför tycker jag att vi lyssnar närs vi läser vidare.



Kalendern rusar äntligen mot vår och ibland kommer till och med solen fram och bara en sådan sak gör mig stark. Tillbringade ett par dagar i veckan som gick nere i södrare Sverige och det var tusan fläckvis snöfritt. En lunchpromenad i bara skjortan - skitkallt iofs - gav mersmak och jag uppmanar härmed vintern att dra till ett ställe där solen skiner. Tänk på att kunna komma ut och träna och uppleva det gröna och friska luften. Jag har en abstinensen Hubert eftersom jag inte sprungit på snart tre veckor. Först flunsan, nio dagar med feber är tufft för en man av min kaliber, och nu har jag lyckats skaffa mig en svullen vänsterfot. En välriktad spark kan vi väl säga så får du fundera på hur och var. Det skulle glädja mig om du satsade på tuff kampsportsträning som skadeorsak (även om du då skulle ha fel).



Jag är glad att ha kommit igång med regelbunden tränig i alla fall igen. Det tar säkert en vecka till innan jag har full styrka och återigen kämpar mot världens tak tillsammans med er alla som vill något. Mentalt mådde jag konstigt efter två veckors sjuka och höll ibland på att säga konstiga saker och agera konstigt. Inte så att det var riktigt nära världskrig men vissa grejor blev inte lika bra som vanligt. Nu är det bättre och jag mår ungefär som vanligt, dvs att jag borde förses med varningstext. "Varning, användning av den här pojken kan lätt leda till att du blir glad och vill göra saker som du inte trodde att du vågade". Ungefär. Så ge aldrig upp, såra inte folk om de inte förtjänar det och lämna aldrig ett ärende opratat om det förtjänar att pratas.



Och - ät inte gul snö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar