fredag 8 mars 2013

Fredagsfinal!

Javisst, idag blir en annorlunda dag. Först köra en lite mer utmanande utbildning är vanligt för en kund som verkligen vill något och sedan ikväll Vem vet mest på TV. Fast den kommer jag inte att kunna se då jag kommer hem först vid 23-tiden. Sverige är avlångt.




Vaknade upp i en annorlunda miljö i Delsbo. Oerhört vacker med kvardröjande vinter, sol och fantastiska hus som påminner om ett annat Sverige än i dag. Jag och kollegan har bott i ett gammalt fint hus som kunden äger. Bara det att slippa hotellet var en befrielse. En frukost av tubad mjukost på hårdbröd och en kopp kaffe är rätt exotiskt för mig.



Ikväll klockan nittonhundra bjuder jag dig möjligheten att stötta mig i fredagsfinalen. Du som tycker att jag är kaxig eller galen i överkant kan ju hoppas att jag får pisk medan du som vill överleva gör bäst i att ladda med fett och protein och heja högt! Eftersom jag själv inte kan närvara - borde väl vara mellan Sala och Västerås just då - så misstänker jag att telefonen kommer att avslöja om ni tittar.



Och stort grattis till alla som har sin dag idag. Jag tycker det är oerhört värdefullt med en kvinnodag, av flera skäl men framför allt för att sätt fokus på de fruktansvärda orättvisor som finns i vissa länder och kulturer. Till alla kvinnor - jag älskar er alla, bara på lite olika sätt! Lycka till till oss alla idag. Dagen annorlunda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar