torsdag 21 mars 2013

Som igår, dvs bra och bättre.

Det finns bra saker i mitt liv och så finns det bättre. Till de bättre hör glada och välkomna överraskningar. Som igår. Till de bättre hör också lysande träningspass som sätter sig kvar i hjärna och muskler. Som igår. Efter en sällsynt vilodag i  tisdags - behövde den - så började jag igår morse med att likt en lössläppt fjäder studsa runt i världen. Resten av dagen fortsatte i samma positiva anda. "Det som börjar bra blir bra", helt enkelt. Som igår.

Jag - tidigt på morgnarna!
Efter 08-land så blev det pendeln lite snabbt - E4:n - och efter en kajstuds hemma var jag klädd i matchsställ och på gymmet. Först en timme boxning där man får jobba av sig dagens slit, sedan trevekvart cykel med en av gymmets absolut bästa instruktötrer och sedan blev det spontantrampa krysstränare en halvtimme. En riktigt bra dag som får mig att fundera på om jag faktiskt ska börja prova med inlagda vilodagar. Eller möjligen dagar med aktiv vila. En timme rörlighetsträning vore ju en lugn dag för mig.

En del av min basföda.

Att leda är att planera, genomföra och föra andra till resultat. Du  måste som ledare - om du verkligen vill leverera resultat och inte bara göra och fakturera arbetstiden - vara noggrann och tydlig för att de som ska ledas ska nå det förväntade. Det är skillnaden mellan bra och bättre ledare. Jag vill tro att jag som ledare är välsorterad och genomför något som ger resultat. Jag får kvitton på det. Mycket av mitt sätt är ge tydliga direktiv och ställa krav på motprestation. Man kan inte som deltagare tro att ledaren ska göra jobbet. Jag älskar att själv vara deltagare hos ledare som gör samma sak. Som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar