söndag 31 mars 2013

Tankar före dagens träning

Körde ett för mig bra långpass igår. Det blev femton kilometer i underbart vårväder. Halva rundan jogg ihop med kompisen som ville komma igång. Kul att kunna inspirera, även om han naturligtvis tränar ändå. Har tre korta lopp, 6-7-10 km, inbokade och det ska bli roligt att springa med andra. Om jag sagt till mig själv för ett, eller ännu värre två år sedan, att jag skulle kunna springa så här långt och njuta av det hade jag inte trott mig.

Verkar bra!

Nu ska jag ta en skön promenad med roliga kompisen, en timme med kul snack och uppvärmning/gå bort stelhet från igår. Sedan ska jag springa min benchmark runda på fem kilometeroch stämma av tiden. Ikväll blir det en timme cykel på gymmet och lite core. En bra idrottsdag om inte slumpen spelar in och någon tappar en vit flygel från en jumbojet och jag får den i huvudet.

Ett av favoritstråken i Nyköping.

Började läsa Dolph igår. Jag älskar biografier om idrottsmän (?) och böcker om träning. Hann två kapitel och fick reda på saker om hans - han döptes en gång till  Hans Lundgren BTW - uppväxt. Ska bli kul att följa. Bokens militära upplägg inspirerar, "briefingen" genomförd och snart dags för "mission".

Och där ligger jag och stretchar M.piriformis....


Måste bara nämna en annan idrottsman som imponerade igår. Jared Aulin spelar hockey i Örebro. Skyttekung och viktig spelare som tyvärr är långtidsskadad, men det har ju gått bra för laget ändå. Han har suttit hemma i Calgary och sett hur laget gått till elitserien  Igår drog han till Örebro för att fira med staden och laget. Framme i hallen greppade grabben en megafon och klättrade upp i klacken. Lagkänsla.

Snacka om att leverera!


Avslutningsvis, på dagens tema. Djupa tankar. Citat, Alex Fergusson, mgr Man utd: ""Om vi spelar så här varje match kanske vi till slut kan få lite kontinuitet i vårt spel"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar