måndag 25 mars 2013

Vilken vecka!

Ja, den som kommer alltså. Den ska gå till historien som min bästa träningsvecka någonsin. Är så där odräglig som bara jag kan vara när jag mår bra och älskar allt och alla! Skälet är att solen skiner och att DU finns kära du. Vad vore livet utan vänner, läsare och träningskompisar med och utan namn? Jag känner mig stark som en bäver i mars! Vill bygga våren och smälta snö.

Inte vacker men sällsynt. Och minus.


Att det blev så här beror på detaljer och helheter. Fick en skön pepp när jag  - bara för att kontrollera - mätte midjemåttet i morse. Minus. Och då fick jag ändå som jag trodde en bitchslap i lördags på vågen som visade över 74. Dessvärre fanns vittnen så det går inte ens att mörka om jag skulle vilja. Om en vecka ska det ju stå sjuttiotvå komma något på displayen. Det finns en chans att jag skiter i det. Om jag minskar i midjan och ändå blir tyngre så kanske det är bra. Har ju ändå sagt hela tiden att vågen är ett komplement, en faktor, kanske dags att börja kolla även måtten. Och att leva som man lär.

Hjälmaren förra veckan. Kändes bra.

Tränade tjugo minuter krysstränare och styrka på trägolvet i morse och det kändes bra som uppvärmning. Inbillar mig att de piggkänslor jag har i mig kommer av detta. Ska försöka testa det under veckan och se om det stämmer över tid. För övrigt har högtrycket slagit rot och det ska utnyttjas till löpning ute så mycket det går. Nu kör vi och jag vill att du hänger med. Hög på kiwismoothie och kaffe så laddar jag likt Ronja för ett vårskrik. Håll öronen öppna i påskhelgen.

Yippie-kay-eeeey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar