tisdag 12 mars 2013

Man ska vara rädd minst en gång om dagen!

OK, jag har fått ett par förebilder. Ett par förebilder till, ska jag väl säga. Jag tar gärna till mig bra saker som vänner eller andra gör. Nu har jag och dotterskapet tittat på avsnitt av "Extremsport i Sognefjorden" eller vad det nu heter till frukost. Jag har ju riggat en plattskärm och en gammal burk som köksdator hemmavid. Den rullar musik dygnet runt - rock och högt eller opera och ännu högre - och ibland så fungerar den TV. Nu har jag låst på extremsportarna och deras norska uttryck. Jag började älska extrema, eller i alla fall tydliga, dialekter förra året.

En bra karl reder sig själv. Ja, nu vi var ju två bra
karlar. Som dessutom tog hjälp. Men ändå...
Fraser som "psykt fett" och "gaaalet" samt rubriken, alla tre på norska lockar mig så dant. Först faller man som en sten för hennes klingande leende och det hon säger på samma sätt som ett mumintroll får en att skärpa alla sinnen för att hänga med. Sedan kommer budskapet. "Man ska vara rädd minst en gång om dagen" eller "man ska känna att man lever för att leva på riktigt". Jag känner in det det som de säger och önskar att jag hade det så. Visserligen kastar jag mig varje dag ut i osäkerheten i jobbet som egen företagare, ett par gånger i veckan kastar jag mig framför en grupp elever som jag inte vet något om och och varje vecka kasta jag mig i "Black Pearl" och kryssar genom trafiken.

Ett svenskt industriminne. "Vi bygger en jättelång linbana,"
Respect!
Troligen är jag närmare döden på E4:an är vad de är på berget. Men det är ju ändå ingen adrenalinkick. Det närmaste jag kan tänka mig är om jag möter en ny trevlig kvinna och vi känner in varandra. Det är baske mig enda gången jag är osäker. Varför jag nu blir det? Annars tror jag att jag skulle våga allt. Lite sugen på att flyga "batmansuit" blir man ju.

Ladies night?
Ingenjörer som kopplar av genom att leka med tåg finns det ju gott om. Stig-Helmer blev ju iofs aldrig ingenjör men andelen udda och nerdiga hobbies är hög bland min kunder kan jag lova. Missförstå mig inte, jag är full av respekt för folk som går sin egen väg. Jag går min egen väg till exempel.  Jag har mina favoritämnen i form av träning, tjejer och bra mat. Nerdigt så det förslår men en del av er förstår mig och de som inte gör det har nog inte läst så här långt.

Ska Lumia 920 erövra världen?
I kväll befinner jag mig i Arboga för att föreläsa för försvaret i morgon. Via punktering och en fin kvällshimmel hamnade jag på lilla Stadshotellet. Träningen förlades till rummet och sedan blev det mat. Pasta med skinksås blev skinksås med sallad och extra ost och det var suveränt gott. En ost- och skinksallad med varm dressing  kan man säga. Fungerade bra med vin och ska utvecklas till ett fulländat recept. Jag lever ett fantastiskt liv och har fantastiska vänner som reser landet runt med mig. Jag blir dock inte rädd minst en gång om dagen men det ska jag ändra på. Kram från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar