söndag 3 mars 2013

Var kommer styrkan ifrån?

Ett av skälen till att skaffa sig en bra kropp kan vara att imponera eller i alla fall marknadsföra sig för en tänkbar framtida partner. Lång eller kort. Hörde igår funderingar runt det spetsiga påståendet att vi män skulle prestera som bäst när kvinnor tittar på. Jag vet inte hur ärlig du är - om du nu är man - men jag själv kan ju bara hålla med. Självklart vill man visa upp sig. Nu kan det bero på att jag lever ett friare liv än du gör. Fast jag måste ju säga att det är ju inte bara i idrottsprestationen som tjejer är intressant.




Andra skäl till att skaffa sig en bra kropp är de kända, må bättre, fortsätta vara frisk, orka mer samt leva längre. Dvs hälsoaspekterna. Generellt så visar de flesta undersökningar som vetenskapen gör att träning och en sund kropp ger en massa fördelar. Det vet ju både du och jag och det är därför vi tränar. Senare idag ska vi sammanfatta en blek februari för min del. När det gäller utveckling och träningsmängd. Som person har jag tagit till mig vad viktiga vänner och kollegor sagt och hanterat motgångarna på ett sätt som gör att jag vuxit som människa. Mars kommer att bli bra mycket roligare. Missade mål gör ju att man formulerar nya.



Bara tillräckligt många tjejor tittar på och ger mig bra feedback. dvs precis som vanligt med andra ord **skratt**.  Ha en skön söndag i solen och flytta gärna något tungt en bra bit, önskar er alltid lika lokala och ödmjuka Patrik.



Kram för att du läser och stöttar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar