torsdag 14 mars 2013

För att jag kan... F-skatt åt alla!

Det var fint väder och jag gav mig själv möjligheten att springa ett pass i solen. Lämnade av en bil på badet och bestämde mig att en lagom tripp hem skulle vara ut mot Pål Ljungs hage och Harg/Oppeby. "Minus tretton" sa sällskapet i bilen och skakade lite på hjärnan åt mina shorts utanpå tightsen. "Blir bra" sa jag. När jag kom hem var jag faktiskt fortfarande vid liv och så till den milda grad varm och go att vindvästen kunde ha stannat hemma. Minus åtta i skuggan på Baker str. visade dock att det bara är vår ännu.

Underbart före för en löptur!
Det var ingen större ansträngning att tillbringa en knapp timme ute i det underbara vädret. Solen värmde i ansiktet hela vägen från Krikon och hem. Jag älskar att ha det bra och ångorna från stunden kommer jag leva på hela helgen oavsett vilket väder det blir eller vad som i övrigt möjligen kommer att fattas mig. Om du precis som jag har en enkel smak - jag vill bara ha det bästa hela tiden - så se till att skaffa dig det du vill ha. Sätt målet och gå för guld. Jag gör det och det får mig att må bra. Någon annan kan få silver och brons, grattis. Om målet är tufft att nå så använd din intelligens och sätt delmål och plocka dem ett i taget. Men tappa aldrig fokus!

Låt Woss styra!

En sak som slog mig under mina dryga åtta kilometer idag är att jag mötte ett tjugotal personer med något fler hundar. Och det ,mest frapperande var inte att drygt hälften sprang lösa (!) utan att det var så mycket folk ute och rörde sig så dags. Har inte folk några jobb att sköta? Jag tror att om fler personer kunde vara flexibla skulle arbetslösheten minska drastiskt. Det borde tex vara krav på entreprenörsskapsutbildning på gymnasium och högskola samt ett avdramatiserade av företagandet från myndigheternas sida. Jag tror baske mig att jag borde styra landet lite mer så blev det lite fart!

Snabbare än sin egen skugga?
Hur det kommer sig att jag själv kunde lägga en timme ute i solen så dags? Jag som gnäller så på andra? Jo för att jag är entreprenör och egenföretagare. Jag kan dessutom sitta på kontoret sent en lördagskväll och fakturera, kan du det? Kram för att du läser och förstår!


1 kommentar: