fredag 15 mars 2013

En snabbis på lunchen!

Ja, det sitter ju aldrig fel. Allting som händer behöver ju inte vara planerat dagar i förväg. Just den stora master-planen ger mig möjlighet att följa mina och andras infall. Genom att ha mina långa mål fullständigt klara så kan jag hoppa på kul grejer med kort varsel. Eller som idag, bara lyssna på vädret och ge efter som en snöboll i mars. Att bli en blöt fläck då och då är lite mysigt.

Charmig men ineffektiv. Bäst som direktverkande.
Solen, inte elen.

Jag går ju på uran och taggtråd men igår och idag har jag fuskladdat elnätet med lite solenergi. Jag vet att det är raka motsatsen till min grundföda men lite småcharmigt i all sin sårbarhet. Som storskalig energikälla kommer inte solkraften som vi känner den idag att ge mycket. Direktverkande sol däremot är toppen. Känslan att vända nosen mot stjärnan och känna huden värmas är oslagbar. Idag körde jag drygt åtta kilometer utåt Blommenhov, Krikon och så över Hållet och hem nu på lunchen. Hann träffa kompisen som var ute på långprom och byta några ord. Snacka om effektivitet.

Kall kille. Iaf om häcken....


Väl hemma så blev det vattenstund och stretch i solen vid min egen korkek, dvs på trappen utanför bohålan. Jag lovar att det nästan var plusgrader i stenen. Nästan. Våren 2013 är ännu härare än den var förra veckan. För att inte tala om hur det blir om man jämför med i julas.

"Spåren mot våren.."


BTW? Har jag sagt att 2013 ska bli bra? Jaså? OK, men det gäller fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar