onsdag 27 mars 2013

My legs are spritting, som han sa.

Termometern fullständigt skrek åt mig att gå ut. Full av energi studsade jag ut och hade målet inställt på att hitta en"benchmark"-runda som går att hinna med på en kortare stund. Tänkte i skallen ut en fyra förbi Blommenhof, runt körrgårn och sedan ner via Lassarettsbacken. GPS-ad som man är när man springer så blev jag lite fundersam efter tre kilometer. Det visade sig bli en femma, ja med lite justering. Snittade 55-fart och det ska ner till 50 snart. Glädjande nog kan man fortfarande skylla på att det är snorhalt under vissa större vattenpölar.

Lite Gunde-varning!


Såg en dråplig dam vurpa i sjön under järnvägen på Brunnsgatan. Hade platsat i Kändishoppet antar jag. Inte för att jag sett det. TVn dammar igen. Jag har fått ganska mycket kommentarer, mest personliga, på min texter om smällen för sju år sedan. Tack alla ni som har peppat och tyckt till. Glädjande har bara EN person tyckt att jag borde "nog ta det lite lugnare".

Tretton veckor till midsommar!

Det är så jag vill fungera, en stor och varm famn för alla som vill något. Kan det jag berättar göra någon starkare och kanske inspirera så är jag nöjd. I morgon kommer "del tre" om hjärnblödningen --> från rehabstart till nuläge. Kram på dig goa läsare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar