torsdag 14 mars 2013

The only thing that looks good on me is you...

Ni vet det ju men jag hoppas ju på nya läsare så ibland brukar jag berätta det. Det som är själva kärnan i mig och som präglar min personlighet och vad jag lever och gör. Det som gör mig till en öppen och ganska social varelse. Hemligheten är att jag gillar att leka, ha kul och tycker att bra saker är viktigare att fokusera på än dåliga. Det gäller naturligtvis även de människor jag väljer. Dåliga och grå figurer göre sig icke besvär.

Snabba proteiner och ett
 minimum av kolhydrater.
Maten spelar allt större roll och jag har börjat lyssna på träningskompisen som kan så mycket mer. Tex är jag numera noga med att äta direkt efter passen. I dag serverades världens snabbaste och enklaste tonfisksallad tex. Tjugo sekunder för att ta fram gaffeln och öppna burken och tjugo för att hälla upp ett glas vin. Det ska vara lätt att äta rätt och att vinna.

Inte vacker, men glad, omtänksam och snäll mot barn och djur!
Det blev en bra träningsdag med åtta kilometer i morse, fyrtiofem cykel samt en knapp halvtimme i bunkern på kvällen. Jag trivs allt bättre med den rena styrkan och de där snygga, stora&starka därinne har nu blivit träningskompisar. Ibland berömmer de faktiskt det jag gör och då blir jag lika stolt som när jag smygtittar i spegeln och fåfängt ser en liten triceps som jobbar. En kommentar från förra veckan måste jag kaxa mig med, "med de där ådrorna på armarna måste du ju vara nere i tio-tolv procent fett".  Tack" sa jag och tog ett tag i fettet runt midjan... "men inte här va?" och så skrattade vi. Trevliga pojkar och flickor. Dessutom har jag sett flera stycken av dem gå och tugga tuggummi på samma gång.

Mina fingrar styr dig rätt.
En sak som gjorde sig påmind under träningen i kylan i morse var min HTCs taskiga batterikapacitet (efter två och ett halvt år) och det börjar verkligen bli dags att ta ett snack med ekonomichefen om att jag behöver en ny telefon. Jag har luskat runt, lyssnat på vad andra sagt om de olika samt pillat här och pillat där och verkligen använt mina sinnen. Mina händer har jobbat hårt och farit fram över den känsliga ytan samt tryckt och gnidit tills jag nått tillfredsställande resultat. En finska med potential för ett långt och nära förhållande  Tveklöst och kärleken verkar vara ömsesidigt för hon svarar helt rätt på mina fingertoppars beröring. Jag behöver en Nokia Lumia 920. Fett cool och fet teknik bakom. En telefon för en ingenjör. En gul.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar