torsdag 7 mars 2013

A gym with a wiev...

Sovmorgon. Känn på den du. Stängde om (!) klockan tre gånger och gick upp halv sju. Pillade lite på mailen och svarade lite kunder. Kom på att det var mörkt igår när jag var uppe på gymmet så varför inte ta ett morgonpass och kolla om det verkligen var så läcker utsikt som omtalats. Fränt med takgym men jag kan tänka mig att ha som uppgift att hitta något bättre.


Inget drag....
Det blev fyra kilometer intervaller på löpbandet med en jublande känsla av "nästan" smärtfri fot. Efter det en kvart på det miserabelt utrustade "gymmet" men som jag sa redan igår - man kan ju bli trött av sig själv... :-). Efter en snabb frukost - sju minuter är vad jag offrar på sådan verksamhet - så har jag nu pysslat lite med försäljningsprognoser för våren och förberett mig för dagens show, en kort men viktig repetitionsutbildning hos en bra kund inom försvarindustrin. Jag älskar verkligen att stå framför en grupp och dela med mig. Ja, OK jag gillar att stå där lite för uppmärksamhetens skull med. På tal om det så är jag lite nervös inför fredagens final i "Vem vet mest". Tänk om du tycker att jag är dålig eller pinsam.

Menyer, menyer....
Inte så att det gör något egentligen, men jag vill ju att du ska tycka att det jag gör är bra och kanske tom så medryckande att du dras med i virvelvinden. För det är ju vad jag vill med mitt liv, att lyckas skapa en miljö där de som väljer att vara mig nära - olika grader av nära naturligtvis - ska kunna krypa in i trygga värmen och växa som människor. Varje gång jag får ett kvitto på att det funkat så blir jag så glad. Det är nämligen så att trygga människor vågar ta steg och utvecklas, testa och så småningom vinna. Jag kräver dessutom att du gör det för din egen skull och om du vill kan jag vara med dig i processen. Because you`re worth it!

Gym med utsikt!
(Som ren info så sov jag hela natten. Han som bodde i 666 hade inte horn och gav inget som helst gensvar på det sättet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar