lördag 16 mars 2013

Att sluta cirklarna.

Alltså inte slutna cirklar som i inskränkta grupper - det är inte min stil. Nej, det handlar mera om att slutföra. Du har säkert minst samma kunskaps om planeringshjulet som jag. Att sätta mål och genomföra är inget, det kan alla. Det som sållar ut vinnarna är ju hur bra man är på att utvärdera och förändra inför nästa varv. Och hur snabbt man gör det. Att dra på beslut brukar inte vara bra. Det finns olika namn men det som jag känner för är SIM-metoden. Speed intuition management, som bygger på snabba beslut och kontinuerlig uppföljning. Du får aldrig vara rädd att göra fel. Och aldrig heller att ändra dig om beslutet vid utvärderingen visar sig vara mindre bra. Avanti tutta!

Träna - återhämta - träna igen.

Så enkelt är mitt liv. Självklart beror din framgång på hur väl du tar till dig erfarenheter och hur väl du kommunicerar med omgivningen. Det är oerhört tydligt om man kör en rättfram och tydligt stil som jag gör. Folk kan ju tro att man är galen ibland och då har jag varit dålig på att förklara. Slut alltid dina cirklar, hemma, i träningen och på jobbet. Sluta gissa och gör rätt.

Gangnam style? Harlem style?
Nope - Woss style....

Annars har den här lördagen potential. Det har börjat bra med långt kul samtal med galen kompis, trögflytande blåbärssmoothie, kaffe och Sabaton så högt att ingen granne sover längre. För övrigt mår jag bra efter tre och en halv timmes träning igår. Började 0600 på gymmet och sista passet slutade 2100. Det ska jag inte försöka slå idag. Men i morgon. Gå nu ut och glittra mot världen, det är de arma stackarna som inte kan allt du kan trots allt värda. 100% på dig, och tack för att du vill och förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar