söndag 10 mars 2013

Plötsligt händer det!

Folk kan bli förvånade, till och med jag kan bli förvånad, men once in a while så är det dags. Skrällen kommer och hälsar på och alla yrar runt som irra höns och ropar "vad hände?". Kvällstidningar och sociala medier översvämmas av kommentarer. När det enda som hänt är att någons dröm, någons plan och någons hårda slit har burit frukt. Någon har haft ett mål, jobbat för det och får njuta av resultatet. Du känner igen tankegången? Och vi arma stackare som inte är invigda blir förvånade.

Laddad jogging!
Igår kväll satt jag själv som en fågelholk när - herregud jag vet inte ens vad han heter - Robin Bubbelibubb (?) vann den svenska uttagningen till ESC. Killen är för mig helt okänd och ganska blek men han vann och troligen var det hans mål. Wild guess? Stort grattis och världen älskar en vinnare. Jag kommer att stötta när han får resa ut i stora världen och tävla i blågult matchställ. Vad sa du? Jasså finalen går i Malmoe? Jaha, ok då - fel år att vinna. Men den springande punkten är att någon faktiskt säger "Sverige vi har en vinnare!"

"Your ass is mine, bro!"

Jag vinner mycket hellre än jag förlorar.Idag skriver vi T minus 61 dagar och jag har en del träning kvar innan jag får njuta av synen när min vän och jag ska göra upp man mot man så att säga. Till att börja med så handlar det om min svagaste gren - inte en klubba eller boll i sikte - och igår gjorde jag mitt första, korta, lilla, löjliga, långsamma pass i den sporten på en hel månad. Fast det kändes bra, var mysigt och ingav hopp där jag var ute och joggade på fläckvis hal is i den blå timmen.

"..och så ber vi datorn välja bort
ett av de felaktiga alternativen...."

De senaste veckornas kringflackande och föreläsande har givit många tillfällen till att äta fel och jag trodde - kände mig - att det skulle vara katastrof men faktum är att både vikt och klädpassning är ok. Ganska skönt att den lilla träning jag ändå gjort under resorna har lyckats hålla mig i bra shape. Nu skruvas dock det hela upp de sista två månaderna, med kosten och träningen. Mera göra med kvalitet och mindre intag av onödiga kalorier och kolhydrater. Jag ska ge mig chansen. Och mitt motstånd kan börja leta isborr och våtdräkt. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar