söndag 24 mars 2013

Dagbok, dagdröm eller bara dröm?

Tillåt mig fundera fritt ett tag. Över ditt liv. Hoppas det är OK, för annars kanske du inte ska läsa vidare.....

Formel: 76 - din ålder = tid till förfogande (klicka för att titta)

Hur är det egentligen. Är det helt som du vill ha det eller funderar du - som jag - ständigt  på nya möjligheter. Det behöver ju naturligtvis inte på något sätt innebära att det du har, gör, presterar eller andas i dina tankar idag suger. Nej, nej, nej - jag är ingen Messerschmitt som talar om vad och hur för dig. Jag vet att det finns någon enstaka svagsint stackare där ute som skulle kunna följa mig men det är inte mitt syfte. Och fan inte mitt fel heller. Däremot tänker jag aktivera vad som finns kvar av människans fria vilja. Frigöra din potential - tillsammans med dig. Unleash the beast within - annars kommer världen att fortsätta i grått.

Messanschnitzel, besserwisser eller vad det nu heter...


Så, medborgare, hur är det? Egentligen, om du tar ett glas kaffe och sätter dig och fundrar någon minut. Gör det. Ja....  nu!

Läge att ta ett steg vidare? Ring mig!

Sådär, vad dök det upp för drömbild? Oavsett vilken så ska du ha den kvar - ett tag iaf, lova mig det? Lås på bilden, dvs det du vill uppnå. Målet. Tänk in den nya situationen, inte på vägen dit. Nytt jobb, träna mera, ny fru, nya barn, större gräsklippare än grannen eller den stora segern? När känslan sitter där så ska du tänka vilka konsekvenser det skulle få om du befann dig där, men ännu  inte vägen dit. Beroende på vad du hittat för dröm - ny partner innebär obviously andra konsekvenser än ökad träning, kan du nu ställa fördelar mot nackdelar. Om du hittills i processen har haft ett rent sinne, dvs inte funderat på vägen hit så har du nu ett beslutsunderlag. Är den nya situationen - drömmen - bättre än den gamla verkligheten? Läskigt va? Oavsett alltså, bara tanken är så viktig att våga tänka. Du är nu ett steg närmare att utvecklas, att låta det som finns i dig leva och växa. Du är starkare än du tror. Oavsett om väljer att hoppa eller stå kvar och stötta de som gör det.

Två som valt att hoppa. Tillsammans dessutom.

Först om du är redo att ta konsekvenserna ska du börja fundera på vägen. Annars blir det tokfel. Börja i rätt ände med en konsekvensanalys. Själv älskar jag livet varje minut och är förmodligen inte så grå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar