söndag 17 mars 2013

Vi vinner, ni stinker...

Ja men vad fan.... gråtomtar kan fara. Jag gillar dig för att du har attityd och fattar att om man sticker ut hakan så ökar chansen att få den avslagen! Nu handlar det inte om att få sin haka avslagen utan om att vinna. Att vinna är inte viktigt, det är allt. Om jag inte fick vinna då och då skulle jag ha svårt att motivera mig att göra vad jag gör. Vi kommer att prata tränings- (anstränings-) siffror om ett par rader. Vad en vinst är kan variera starkt beroende på vem du frågar. Frågar du mig och de som jag träffar varje kväll på gymmet så är det helt andra saker än för den som anser att det är en ansträngning att gå mellan TV-soffan och kylen....

Styrka och attityd som fäller mig.


Jag har mål som du inte kan och inte heller ska identifiera dig med. Det är nämligen mina mål. Jag drivs av fåfänga, viljestyrka och hormoner. Jag vinner om jag når ett fysiskt mål per tidsenhet - hur tungt jag kan lyfta, hur fort jag springer 1609 meter - eller kanske om många säger att min armar är fina? Eller ännu mer privata mellan någon och mig. Dina vinster är kanske desamma eller andra, det spelar egentligen ingen roll, det viktiga är att vi har dem att sträva emot. Och att de är så vettiga att vi faktiskt tillräckligt ofta vinner. Jag håller mina viktmål ofta. Jag kramas ofta. Jag får beröm ofta.

Det närmar sig acceptabla nivåer igen.

Alla dessa enskilda vinster lyfter och stärker mig eftersom de en gång började som mål i min hjärna. "jag ska bli snygg", "jag ska orka sjuttio kilo" eller "jag ska ....", Du fattar vart jag vill komma? Mål, träning och resultat. Ta Nisselasse som exempel - ja han som vann mellot. Han nådde bara sitt mål och vi blev förvånade. Jag lovar att jag skulle förvåna dig med vilka vinster jag plockat. Förmodligen skulle du rodna också, men det är en annan sak. Min haka är utsträckt, försök träffa om du vill. Jag är med i matchen.

Gillar du mig inte så ta chansen.
"Do you feel lucky.... punk?"

Träningsveckan är helt OK och visar att jag kommit upp i normal nivå, Tolv timmar i aktivitet och en förbränning på 8000 kcal gör att jag håller min allt tuffare viktplan - höga 72:or och låga 73:or just nu. Jag börjar tro att jag nått botten och inte kommer att gå ner mer eftersom jag samtidigt känner mig grövre här och där. I morgon börjar en ny spännande vecka. Utveckling och möten is tha shit. Vem vill vara grå och stå stilla?

Tveka aldrig. Gå all in!

Och du, jag tror inte på något sätt att jag är en bättre människa - jag bara vet att jag gör saker på ett bättre sätt än många. Jag är värd att vinna och det är du med. Se till att göra det. Så ofta som möjligt. Det är skönt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar