söndag 21 juli 2013

Snygga häckar.

Nu är jag ju inte helt som alla andra. Vissa säger nog att jag inte är helt som man ska vara och själv säger jag att jag är ärligast i världen. Jag är nog så rak att det kan vara jobbigt. Ta det här med kroppar till exempel. Jag gillar ju att träna kroppen. Jag gillar andra som tränar sina kroppar. Vissas tränade kroppar gillar jag. Och om jag tycker att det är vettigt och för verksamheten framåt så ger jag positiv feedback.




I de flesta fall - flesta - handlar det INTE om en vilja till fortplantning utan om uppskattning för nedlagt arbete och intresset att ta hand om och utveckla det man har och ska leva med. Vissa klara det och andra inte. Men faktum är att de flesta faktiskt är positiva till att man ger feedback och tar det på rätt sätt. Det har hänt en gång att en någon sagt att hon tvekat att visa sig för mig när hon var i "dåligt skick". Hennes egna ord. Hon hade fel, är min kommentar. Samtidigt blir jag lite stolt om hon nu menade allvar. Krav och mål är viktigt och utveckling allt. Har du ett mål så har ditt liv en mening.




Alla kan inte göra allt, alla har inte allt men alla har något som är viktigt. Jag lovar. Jag har berömt både flickor och pojkar för vad de har gjort genom hårt jobb och lite lyckade gener. Jag har fått beröm med och det är ju gulligt när någon säger "dina armar är fina". Såg en artikel på nätet - fråga mig inte hur jag lyckades få upp just den - som hävdade att en kvinnas "fysiska skönhet" går att reducera till midjans mått dividerat med rumpans. What? En tilltalande tanke för en ingenjör, matte är ju alltid sant. "Rada upp ett antal tänkbara och ta fram måttbandet", tänkte jag...




Tydligen ska kvoten vara 0,7. Ett antal män fick titta på bilder och citat, "visserligen tittade en del på brösten" men resultatet är klart - midjan ska var sjuttio procent av häcken. Bullshit, naturligtvis. Personligheten och framförallt intresse för uppgiften - vilken det nu är beror ju på var och hur man träffas - kommer skylångt före fysiken. Dessutom är det väl väldigt individuellt. Du har femton sekunder på dig att fånga mig med ditt utseende. För att vara helt ärligt så tittar jag naturligtvis gärna på en platt mage och en i övrigt pigg kropp när jag ser en. Men öppnar du istället munnen så faller jag på tre. Jag vet. Ord som "jag blir glad nära dig" gör jobbet bättre.



Jag och kompisen diskuterade kvinnliga fysiska företräden härom kvällen. Och vi riskera inte att falla för samma tjejer kan jag säga. Jag ser hur du ser ut och du är fin som du är men ännu finare om du bryr dig om att utveckla dig. Lex Putte, till frukost, dag fem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar