onsdag 24 juli 2013

...med potential att bli magisk...

Dagen började tidigt. Förmodligen tidigare än för de flesta, så dags att du även om du jobbar som flygplatsvakt, sopåkare eller maktmästare i stubben fortfarande sov. Möjligen kan du ha varit på väg hem från nattredaktionen på tidningen. Dagen började dessutom tokfel. Med den omisskänneliga känslan i magen att det kommer att gå åt helvete. Via Gustavsberg.

Porslin från Stockholm.
När klockan till slut masat sig till uppgångsdags och åkaStockholmsdags så ställde jag in mig själv. Jag är sällan sjuk, hade en treveckors influensa i februari iofs, och jag kan inte minnas när jag kräktes senast. Jag vet att jag är lycklig lottad med min hälsa och min fysik. Jag mår bra och hatar att gnälla. Jag vet att många har ont, mår dåligt och kan vara allergiska mot många saker. Jag har det bra och skämtar om att smärta är en chimär. Så är det naturligtvis inte.

36 minus 30.... eller... "var är sextummaren..."
(ursäkta, kunde inte låta bli...)
I morse var jag dock inte katig. Så matt och tom på allt. Förmodligen mest på vätska. Vägde mig och var 1,5 kg lättare än vanligt så dags. Ja, jag väger och mäter för jag älskar att ha koll. Inte för att jag är fixerad. Ok, mått är viktigt och om de blir allt rättare samtidigt som vikten ökar så gör jag rätt. Slängde två par jeans idag. Som jag skrev igår så kan jag pressa mig i tjugoåttor och är nog en trettia runt maggen. Med fettet alltså. Så trettiosexorna med övermycket tyg överallt fick ryka.

Lite kluvet i kväll för mig. 
Jag och dagen tog oss och även om jag inte var jättesugen på att sola eller något annat kreativt så blev det bra. Jag fick oerhört mycket gjort på jobbet, det var klockrent "pannbensläge", dvs bara att gå in och ta en smäll och jobba på. Nu framför semifinalen mår jag jättebra, känner att jag kommer att må jättefint av lite ost och vin. Jobbarkompisen tyckte att jag skulle dra en whiskey - en flaska alltså - "för säkerhets skull", som han sa. En magisk Nyköpingskväll strömmar in med tjugotvå grader och min största fan gör sitt bästa för att snurra runt luften. Slår vi sedan ut mitt favoritlag ur EM så är det ren magi. Kram för att du läser och ger mig stöd. Dag åtta slut - över och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar