torsdag 25 juli 2013

Full steam space machine.... Dag nio.

Ibland är en gammal - eller ung? - bogserbåt bra att ha. Den knuffar, stånkar lite men får jobbet gjort. Jag är normalt ett lok, ett gammalt - ungt? - hederligt ånglok som är svårt att stoppa bara man väl fått eld på det. Jag vägrar tro det men jag har varit seg hela dagen och det kan vara från mina sjuka igår? Jag hatar att vara svag, Du får må illa och jag stöttar dig. Du får ha ont i magen och slut på blöjor och jag handlar. Jag kan tom hämta en filt, en bok och en kopp the och massera dina fötter. Men själv vill jag inte vara svag, Finns inte.

Min vän...
Idag när allt var som värst och jag funderade på hur jag skulle motivera mig att faktiskt köra ett pass på linne-gymmet så messade Bogserbåten. Hennes text, i all sin korthet ty vi förstår varandra, lyste med all den färgprakt en räddningsplanka brukar göra; "Jogga?". Vips hörde jag Cajsa-Stina sjunga "dagen blev plötsligt ljus, och möjlig att fördra" och svarade "bring it on". Ungefär. Så jag blev utsläpad och det var en behaglig runda - långt från den sekundjakt vi ibland bedriver och långt från de distanser som är målet. Men "with a little help from my friend" så blev det möjligt och det glädjer mig. Att rundan sedan innehöll skönsnack samt  råa garv runt absurda situationer gjorde den bra. Bogserbåtar är bra skit ibland.

Jag själv.....
Min dag åtta blev långt ifrån den idrottsdag den borde varit men nu, med 1-0 till Norge och gäsp i skallen, så är jag nöjd. Jag har gjort en bra dag på jobbet och jag har rört på mig. Det surrar många rykten på stan om linne-kriget på Sunlight. Gymmets assistent har valt att sluta svara på mina frågor, så någon förklaring har vi inte fått. Ryktet säger en massa saker om diskussioner och avslutade affärer. Imorgon tar vi tag i den biten på allvar. Glöm inte att "Semper in Primis" betyder att jag går först och röjer vägen. Stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar