måndag 8 juli 2013

Kämpa som en motiverad mor.

Har du någonsin varit så frustrerad att du inte vetat vad som är höger eller vänster? Har du någonsin stått där och känt dig helt ensam? Ett läge där ingen - ingen - är med dig. Kämpigt läge. Lägg då till att det handlar om att ditt barn försvunnit spårlöst. På 10 000 meters höjd. I en jumbo. Ok, det är en filmplot, men en av mina favoritfilmer.


"Jag är inte alls galen, bara djävligt motiverad!"

Och -  det spelar faktiskt ingen roll. Mitt budskap är klockrent. Kämpa för det du tror på. Och sluta inte kämpa oavsett vad omgivningen anser om dina motiv. Kanske tom omgivningen hittar lösningar på dina frågeställningar som får dig att se fullständigt galen ut. Just keep on walking. Eller spring ännu hellre allt fortare och låt inget stoppa dig.

Då gråter Patrik. "Is daddy gonna be there...."

Det är nämligen DU som bestämmer reglerna i din match. Det är bara du som vet varför du vill det du vill. Det är bara du som tagit beslutet att göra och bara du som vet vad för bra som kommer ut när målet är nått. Räkna inte med att de andra ska förstå, räkna snarare med att de andra inte kommer att förstå dig. Räkna bara med dig själv. Är du bara tillräckligt motiverad kommer inget att stoppa dig. Kämpa som Jodie kämpar för sin sexåring. Om du har haft en kidnappad sexåring förstår du. Ja, tom kanske även om du inte haft det.  Bestäm dig, kör och tveka aldrig. Måndagspassning med rötterna i fictionen men så sant, så sant i verkligheten. Jag gillar dig, jag gillar vinnare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar