torsdag 18 juli 2013

Min dag i bilder. Dag två.

Nemas problemas. Ok, jag var helslut i eftermiddags när jag kom hem från skogen men det löste jag genom att sticka ut och cykla två timmar. Nu, när jag sitter med helöppna fönster och tittar på EM (bye, bye England...) samtidigt som en 22-gradig Nyköpingskväll strömmar in, så mår jag ....fläsk! Att träna är att meditera, speciellt att cykla lite längre. Idag efter 24,67 kilometer så kom jag på lösningen på ett problem som jag smågrubblat på ibland, sedan 9:e maj. Inte dagligen men ändå viktigt. Självklart, svaret är så enkelt när det bara kommer. Följ de tydliga tecken som finns. I will do that.

Sommar med mitt jobb innebär att jag
kan anpassa mig. Till dig och vädret.
Nåväl, jag skulle ju berätta för dig om min dag. Jag skapar ju min egen tid och framtid genom att vara min egen chef. Idag jobbade jag mellan 06 och 12. Det har jag inga bilder på. Men annars har jag haft det bra.

Kl 12.48. Väntar  på att bli serverad lunch. 


Kl 12.49. Väntar fortfarande men fick lite apperitivo.
Kan dock innehålla spår av kolhydrater. "Who cares?"

Kl 14.12. Mätt i magen. Kolla den buken. Välfylld av kalops!
Mår som en miljon. Skippade riset....

Kl 18.12. Nu djävlar kör vi. Måste bränna cidern jag drack
före lunch. Sockerfrossa deluxe. Mentalt alltså. 

Kl 18.25. På väg ut mot havet. Medvind och god fart.
Känner mig hemma i omgivningarna även om det var längesedan nu.

Kl 18.37. På väg tillbaka mot Arnö efter att ha vänt vid
Strandstuviken. Ingen cider kvar i kroppen. Motdjävlavind.

Kl 19.07. Passerat golfbanan (sugen) och Bränn-Ekeby och på
väg på en välkänd väg mot min gamla skog.

Kl 20.30. Hemma och poserar ihop med fina Bettan.
"Vi som är snygga i underställ året om...!"

Kl 21.00. Jag har hört det sägas tidigare. "Du är lätt att tillfredsställa, Patrik..."
Jag ser det mera som en hyllning till alla som i
dessa dagar cyklar runt Frankrike,




Kram för att du följer, läser och framförallt vill förstå och utvecklas. Du vet, vännen, att motsatsen till utveckling är långsam grå död. Och det är fan inte utvecklande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar