söndag 21 juli 2013

Hela handen. Dag fem. Bilderbok.

Bye, bye Tyskland - så blir det efter dagens två matcher i EM. Ovanligt för mig att säga så då jag alltid håller på de stolta örnarna i stora mästerskap. När inte Sverige möter dem. Det blev så någon gång på åttiotalet och det beror helt och hållet på de örn-snygga dräkterna. Och mitt ursprung. Nej, min släkt kommer från Belgien - kopplingen är enklare än så. Allt bra kommer från Örebro.

Saknad.
Idag blev det en het runda av en het kille. Jag har sällan varit så värmeslut efter en 7,5:a. Jag studsade ut och njöt av vädret och sänkte tempot redan på den tredje kilometern. Väl hemma efter 5.50-tempo - lusigt men lämpat för överlevnad - så stöttade jag en vägg när jag kippade efter luft och sedan kidnappade jag en fläkt. Tror att två liter vatten fick plats i kroppen första halvtimmen. Nåväl, jag är fortfarande här för att glädja dig och de som likt dig vill och förstår. Samt vet att långsam grå död går att hindra. Kram, här är dag fem - och jag mår bra!

Start. Kaxig, stark och älskar vädret.


Efter 3.6 km. Sommartrail, helt magiskt men hett
som i .... Inte lika kaxig....

5.5 km. The road to hell and säkert lika varmt. Det dallrade och
hade jag sprungit långsammare hade sulorna smultit...

7.6 km. Hoo-hey! Jag överlevde.
"Stöttar bara väggen ett tag..."

7,6 km+. "Me and my biggest fan!"

Floorview. Taklampa. "Sitter högt upp...",
Filosoferade fem minuter.

Jag som aldrig svettas. Det är ju omanligt.

Fotboll och träningskläder. Linnen!


Min position större delen av tiden från 1500. "Halva femte dagen vilade han..."






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar