måndag 29 juli 2013

Normalfördelning, onormalfördelning.

Om jag inte var stabil och hade mina klara gränser skulle jag säkert tveka. Nu tvekar jag inte, jag är så säker så att inte ens ett brev från skatteverket eller migrationsministern kan få mig ur spår. Det är säkert helt ofattbart för dig men det jag har fått se har satt sig. Allt annat är ointressant. Jag är en enkel pojke som vill ha det bästa varje gång. Du har ju inte sett det, så jag förlåter dig att du inte förstår hur jag tänker.

Can you see the light?  Ja, James, det kan jag!
Ibland lockas jag som andra av glitter och öppna säljande fraser. Men jag har lärt mig att se skillnad på reklam och fakta. Valet var lätt men att analysera läget och dess konsekvenser var lite tufft. Det tog tid och var smärtsamt men väl där var det så enkelt. Lika klart som en fyr vid kusten. Grönt är bra. Allt annat kan innebära fara. När jag landar så vill jag ha kvalitet, och gärna på vägen dit med.



Idrotten rullar på. Vi tog EM-guld idag och det var välförtjänt. Jag har tränat bra och tappar fler jeans nu än tidigare. Bäst när det gäller till skillnad från Sverige som krampaktigt inte vågade och förlorade. Jag vågar och det är inte blyga pojkar som får kyssas. Bland annat. Det finns folk som felaktigt kallar det kaxighet. Sorry, då har du missuppfattat mig.



Framförallt handlar det om respekt. För den du möter. Om du kastar ur dig fraser som "jag vet bäst" eller "jag bestämmer att" eller "så här är det bara" så blir det inget pusskalas. Och det handlar om självkännedom. Jag vet vem jag inte är, men jag är också väldigt mycket mer medveten om vem jag är. Och vem jag vill bli.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar