fredag 26 juli 2013

Ledsen, sårad och besviken. Sviken. Dag tio. Fan!

Fan. Helvetes djävla skit vad ledsen och besviken jag blir. Jag ställer ju bara frågan! En fullständigt naturlig och rak fråga - varför? Varför ska just jag särbehandlas? Vad är det jag gör som är fel i dina ögon? Vem du nu egentligen är? Det är en liten skitsak om man jämför med problemet med kärnkraftsavfallet - jag vet - men för mig är den viktig. Om du inte svarar, inte ens kommunicerar, så sårar du mig. Vi har haft ett förhållande i snart fyra år och vi talar inte med varandra. Iaf väljer du att inte tala med mig.



Alla förhållandens utveckling bygger på kommunikation. Om inte du berättar vad du vill ha så kommer jag kanske inte att kunna ge dig det. Om du inte tycker att jag ger dig det du behöver så tycker du att jag inte duger. Vi skiljer oss. Ur kaos kommer något nytt men det kan också vara så att ur samspel kommer utveckling. Om jag säger till dig vad jag vill ha så ger du mig det. Då tycker jag om det du ger mig och vi skiljer oss inte. Så djefla enkelt är det. Och det gäller överallt! Under min tid som lyckligt skild - ung, pigg, nyfiken och allt som jag är- så har jag träffat partners som behövt mig. Som kompis, som pratkvarn och som älsk..... Ja, vi slutar där för nu. Det som kommit fram är att de behövt kontakt eftersom de inte fått kontakt i ordinarie verksamhet. Du fattar.



Jag är ganska säker på att jag inte behövts om kommunikationen funnits där. Trist ibland kortsiktigt sett, kanske men så tänker inte jag. Jag är ganska säker på att i alla lägen där problem uppstår hade man kunnat förhindra konflikten. Vi hade kanske kunnat undvika andra världskriget med lite diplomati och god vilja. Eller så hade du kunnat förklara vad som är fel på mina träningskläder. Då hade jag sluppit undra. Idag har mina vänner pratat om dig och mig och jag vet varken ut eller in. En del säger att jag ska ta mina grejor och gå. "Det finns så många därute för en kille som dig, Patrik..." . Men jag vill inte gå.


Jag heter Patrik. Du heter Sunlight gym och är enligt det val jag gjorde i oktober 2009 min tvillingsjäl. Sedan dess har vi varit partners. Fyra år. Jag vill inte skiljas. Varför pratar du inte med mig? Jag tycker ju om dig....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar