söndag 14 juli 2013

Ond eller korkad?

Ibland ställs frågan på sin spets och då är det som bäst. Jag hyllar ju alltid besluten, det vet du ju. Eftersom jag hatar obeslutsamhet då det utan undantag leder till det som jag brukar sammanfatta som "grå långsam död." Jo, och dessutom så hävdar jag ju att jag själv inte har några problem att ta beslut. Never ever.




Jag ställdes inför läget; "Jo, förstår du lille vän, så här det..... och så en massa oemotsägliga fakta och argument om humanism och framtiden och miljön..... så om man har den ståndpunkten så är man antingen ond eller korkad..." Min ståndpunkt talar vi om - förtydligande bara om du inte hängt med.... Att frågan skulle komma var väntat och till och med önskat för jag älskar samtal och utveckling. Alternativet är..ja du vet. Men de alternativ jag fick att välja på överraskade i sin kraft.



Vem fan vill vara korkad? Att jag inte är ond har jag vittnen på. Jag har SÅ MÅNGA som kallat mig; omtänksam, trevlig, rolig, varm, intelligent (!), glad och kul, så jag kan lätt klara mig undan ond.  Någon har faktiskt kallat mig rar och det är nog finast i all sin korthet. Återstår alltså korkad...... Då, i stunden klarade jag mig ur attacken som bestod av vänsterjabb, vänster upper och vänsterkrok genom att smidigt glida åt sidan tills jag räddades av gonggongen. För nästan första gången i mitt liv är jag lite nervös inför nästa rond.

Fast alternativet att jag skulle backa finns ju inte. Om man sticker ut hakan ökar chansen att få den avslagen högst dramatiskt. Låt oss nu gå ut och göra bättring. Vi har ett land att bygga. Den som lyssnar lär sig. Förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar