söndag 21 juli 2013

Öar flyter, eller hur...?

Lite funderingar så här före träningen innan matchen. Det är ju en olämplig tidpunkt rent TV-mässigt att lägga en kvartsfinal mitt i bästa eftermiddagen, men det är ju bara att anpassa sig. Sonen och jag ska jobba in en sen lunch till matchen och förmodligen kommer vårt stöd att vara helt avgörande. Vi tänkte oss en "pojkkväll" helt enkelt. Utan öl dock.

Island är definitivt en ö.
Funderade lite på Island. Det är ju en ö. Eller hur? Och tar man en titt på kartan så ser man ju att öar flyter runt ute i vattnet. Ja, till skillnad från tex Sverige som sitter ihop med Finland och Sovjetunionen. Dvs, fastmark. Uppgiften i EM är ju att sänka Island. Och gå till semi och spöa Tyskorna. Jag har ett solklart segerrecept som jag härmed bjuder på: "Dra ur proppen, bara!". Visst, utan bottenplugg sjunker ju ön som en sten. Det har jag sett på TV. Mythbusters förmodligen.

Idrott är kul!
TV-tittande på idrott så dags på dagen stör även träningsplaneringen så nu får det bli en löprunda mitt i bästa soltiden. Bra för vikten kanske då jag förmodligen kommer att svettas som en gnu. Fast nu var det ju inte vätska jag skulle bli av med. Jag utgår ifrån att vi ses här igen ikväll. Kram för att du läser och vill utveckla dig själv, mig och riket i övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar