tisdag 16 juli 2013

"Slå dig trött så ska jag bära dig hem...."

... eller: "hur skapar man en femtioårskris när man bäst behöver en...?"

Livet! 
Ja, kära vänner  - det har jag fan ingen aning om, som de säger i sketchen. Jag har inte haft och kommer inte någonsin att ha någon åldersnoja egentligen. Jag hävdar att det bara är en siffra på ett papper. Hur gammal du är i förhållande till andra - för så fungerar siffran, den är relativ - avgörs av sällskapet och vi ni gör. Du kan vara sexton i rätt sammanhang med rätt sällskap, en annan gång trettiofem och så slutligen fyrtionio. Men det beror bara till en tredjedel på dig.

Lite rock är det allt i den frisyren...... Jag är så glad för blondiner.
I söndags kväll var det dags för världsrekordförsök på 6495 meter i Ekensberg. Det var jag och så kompisen som är en siffra äldre på pappret. Två stolta tuppkammar startade i bra fart. "Va, vem är det som snackar om medelålders män?" När jag landade en dryg halvtimme senare stod det en fyrtionioåring och väntade på mig. Jag - femtioåringen för dagen - fick pisk med fyrtiofem sekunder och ändå gjorde jag en bra tid. För min ordinarie siffra. Min tredjedel underpresterade och både aktiviteten och opponenten var bättre. Då. Det var i förrgår. "Dare me..."

En del av min sommarvärld. Bakgården på
Baker str i Nypan. 2013 eller 1970?
I morgon startar jag det som jag hoppas ska bli min seriösaste träningsmånad på länge. Den får gärna bli både "epic" och "normsättande", jag ska i alla fall ge benet sista månaden innan jag fyller femtio. Och om jag nu lyckas skapa någon hälsosam kris så kommer jag nog att vara nöjd den sjuttonde augusti. Jag lovar att vara strikt med mat. Kolhydrater i form av öl, godis och i normal kost göre sig icke besvär. Jag ska leva på fett, protein och dricka vatten, kaffe och vin. Om jag var mindre intelligent skulle jag banne mig börja snusa för att öka förbränningen. Men det är jag ju inte så det blir det inget med serru.

Fånga möjligheten, utveckla och njut. Alltid lagspel.
Ikväll blir det fira med panerad kalvschnitzel med ost- och skinkfyllning med broccoli och bearnaise. Under den kommande månaden är inte det käket tänkbart. Då blir det hardcore --> kalvfilé, med ost-och skinka samt broccoli och bearnaise. Paneringen då? Paneringen går fetbort. Välkommen till min värld, nu ökar vi farten. Du kan välja att hoppa på och hänga med eller stå kvar och käka mitt damm. Kram för att du läser och förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar