lördag 13 juli 2013

Chilli, semster. Semesterchill...

"När ska du ha semester du Patrik?" frågade den okunning mig. Svaret varierar naturligtvis mellan tillfällena eftersom hela världen vet att jag inte tar semester i ett sexveckorssjok. Har aldrig gjort och kommer inte att göra. Förmodligen inte, man vet inget om framtiden om man inte planerar den och ibland dyker saker upp som tvingar en att göra det. Planera. Men oftast gäller det annat än semester.

Dit ska vi på semestern.
"Helgen 3-4 augusti ska jag vara ledig med avkommorna", svararde jag. För det är den planerade ledigheten i sommar. Och eftersom alla andra är så duktiga tt skicka semesterkort från Bahamas samt förenade badbaljan, så berättar jag att jag ska till Örebro i två dagar. Känner mig lite som Hans Alfredsson när jag skriver det. Utan spik i foten dock. Svampen, Rättarevägen, Gjutaregatan, Holmens skola, Tekniska kvarnen (naturvetare...), slottet och Wadköping är sådant som gruppen måste uppleva. Iaf gruppchefen, de andra kan ju försöka slippa.... muhahaha.

Bantningspiller!
Fast jag njuter alltid mitt liv i hundrasextio, helst rått och plötsligt. Alltså, jag tar gärna chansen när den kommer. Chansen att njuta och kanske lära mig eller utvecklas. Eller chansen att leka. Eller möjligheten att vila. Jag har nyss haft ett härligt dygn som brutit rutiner och intrampade tankebanor! Jag betecknar det som semester medan den okunnige möjligen skulle ha sett svårigheterna och blivit stressad.  Tre städer, eller fyra rent tekniskt, på den tiden är min tekopp. Och så sanslöst mycket mer.

Kalla minnen med majonäs. Andra kallar det rester.
Tex om Agda, trafiksituationen i Stockholm och att hissar som låter ska man undvika. Jag har tappat nästan två kilo på kuppen. Så lärorikt har det varit. Jag vet sedan tidigare att tex kaffe och chilli boostar förbränningen och det är möjligt att det senare har en viss roll i den där tvåan. I så fall har jag hittat ett verkligt gott sätt att gå ner i vikt. Med chilli-laktrits glass. Pöss&kram för att du läser. Nu tar jag semester i tre timmar igen, ska bara köpa lite matttejp, rengöring och hämta både beställd mat och en person att skjutsa först. Full fart spar tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar