tisdag 23 juli 2013

Familjer är till för att splittras. Dag sextiosju.

Igår återförenades klanen då dottern behagade att komma hem till Sverige efter språkreseperiod i Spanien. Idag drog sonen på semesterperiod till Malta.  "Sweden, twelve points...". Våra trogna röstande. Lite avis är jag eftersom jag aldrig varit där. Mina båda avkommor - speciell underbar relation mellan dem - fick tretton timmar ihop den här sommaren. OK, det kan bli en kvart till i augusti men annars har Max helt rätt. "Familjer är till för att splittras." Och i min värld är det utveckling och ingen grå död. Så ett frö (behaglig verksamhet, naken...), vattna (lite jobbigt), och låt det blomma ut (underbart), Så är det.

En Max av alla Max.
Dag sex blev bra med lite jobb på jobbet och lite hobbyjobb i fastigheten med nya hyresgäster och fix. Jag trivs oerhört bra med att få jobba med utveckling. Huset är en typisk arena, "Patrik, kan inte du se till att alla mår bra? Boendekvalitet...". TrivselTorsten för alla er Örebroare med sinne. På tal om hus från 1914 och telekablar så har Telia överraskat i veckan. Uppgradering utan kostnad från 10-11 MBit/s till 30-31 dito. "Vi vill gärna att du som kund ska vara nöjd...." Jag skakar fortfarande och undrar om det är gamla statliga Televerket vi talar om? Dag sju, barnmorgon, barnlunch och kvällsträna. Samt mittpådagenfika vid poolen inte att förglömma.

Kmmunikation 90?s style.
Efter en vecka med ökad träning och ökad fokus kan jag konstatera att vi går mot succé, Vikten upp sakta samt  midjan ner. Efter att i tio (!) år köpt brallor i 36 tum så köpte jag jeansshorts av gott märke i 32 i början på sommaren. Idag testade jag sonens 28-or och det skulle funka nödmässigt, 29 vore klockrent. Fy, fan vad jag måååår! Det mesta går min väg i min värld. Jag har vänner runt om i världen, jag har lekkamrater och jag växer på alla plan. Ibland känner jag dock en saknad som är starkare än allt detta. Svider som hemlängtan.

I Sunlight-linne på Sunlight.
Fast bara i stunder när jag känner mig bekväm i det och låter det hända. Att jag skulle låta en paus bromsa mig finns inte men snacka om motivation. För övrigt var det min bästa träningsvecka sedan tidigt i våras. Tack för ditt stöd och vår gemensamma utveckling från grått till färgglatt! Livet - wow samt fuck yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar