onsdag 17 juli 2013

Första dagen, lägesrapport

Det var ju inte så svårt det här. Känner mig stark och motiverad så nu är det bara att kopiera trettio gånger och så är titeln min. Och - handen på stjärtat - vem passar bättre som årets Putte än jag? Körde lite morgonträning innan jobbet, en kvart på krysstränaren och så lite styrka på solvarmt trägolv. Det kändes guld och jag tror att jag hade igen den investeringen under förmiddagens jobb. På kvällen en timme styrka i bunkern och så en halvlek crosstrainer igen hemma till fotbollen. Smart av Tyskland att inte vinna btw. Behöver jag säga att jag hatar upplägg som EM?

Fokus, blicken är i mitten av augusti.
Ätandet har varit gott och även om jag inte på något sätt är en matfanatiker så tänker jag berätta vad jag lär mig. Alla talar ju om kalorier och fettprocent, lite beroende på vilken bibel man tillber. Det som är intressant är ju kanske inte det som de flesta tänker på. På förpackningen står ju att en produkt innehåller si och så många procent kolisar, protein och fett. Skit i det, utan räkna i stället hur mycket energi som kommer ur varje näringsämne.

Gott liv även idag.


Ta mitt kvällsmål som exempel, en hamburgare med en rejäl skiva prästost, två stekta ägg, en näve oliver på en salladsbädd. Så gott och mina val av ingredienser gör att jag blir örnmätt eftersom det är energitätt, hamburgaren ger 240 kcal och matchen fett, protein mot kolhydrater slutar 92-8. Helt enkelt underbart. Ostmatchen 100-0, äggen 98-2 och oliverna 90-10. Totalt drog jag i mig 600-650 kcal varav cirka 93% kom från annat än kolhydrater. Mat för en mästare. En av trettioen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar