söndag 7 juli 2013

Min plats i solen.

Är givetvis hos dig. Allt jag kan tänka mig blir roligare i grupp - stor eller liten. För mig börjar en grupp med dig och mig, dvs på två. Tänkte berätta om en händelse på gymmet igen. En yngre kvinnlig tränande som har gått ner massor och fortsätter målmedvetet neråt berömde mig och sa att det var peppande att se mina resultat. Jag funkar ju precis likadant och det får mig att tro att det jag gör - sprider träningens positiva budskap - inte är fel. Hon hade lyckats bli kvitt ett beroende och i det funnit styrka att träna hårt.

Jag har också pannben. Och hjälmfrisyr.
Återigen en klar koppling till behovet av mål och motivation. Snacka tuffing som först slutat droga och sedan givit sig på nästa stora uppgift. Jag får sådan styrka av folk med vinnarskallar, eller med "pannben" som en härligt galen långlöpande kompis säger. Ja vad fan, springer man lopp på sexton mil ibland så krävs mer pannben än hjärna. Hon har iofs båda, bäst att skriva det om hon läser....

Hjulen står för dörren...
Är så stolt över att ha kommit igång igen och det var som julafton att ramla in på ett nyrenoverat gym igår. Visst jag kommer att träna mycket ute den närmaste tiden men kompletterar med bunkern. Och kanske valda delar av den nya maskinparken. Bålrotatorn verkar som gjord för mina sneda bukmuskler som ännu inte syns i önskad omfattning. "Fåfäng", sa dottern. "Ja", sa jag.

Om jag någonsin blir osingel igen måste det vara med en idrottstjej.
Igår en monsterdag med nästan fem timmar träning med stretch och så. Idag ska jag mest skrota runt men någon styrka för överkroppen blir det nog i svalkan på Sunlight. Hade med mig för lite vatten på cykelpasset runt Tystberga igår och sista milen tog hur lång tid som helst. Jag vet att jag tjatar om att man inte behöver dricka - generellt snackat alltså - så kopiöst mycket som standardmotionären gör. Trekvart går hur bra som helst utan vätska men när det nu blev 2,5 timmar så är det tjänstefel av chefen. Fyllde på direkt när jag likt ett läskpapper tvärnitat utanför det solgula huset på Baker str. Den första ölen har nog aldrig smakat så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar