fredag 5 juli 2013

Skita inte ner mitt vackra Sverige!

Nu tänker jag bli lite personlig. Jag blir orolig över vissa av de krafter som börjar visa sitt rätta jag i vårt samhälle. Jag skriver detta för att grundstenen i mitt liv är allas fria vilja och att jag faktiskt tror att alla kan bli världsmästare. Man får inte trycka ner folk och ta ifrån dem deras tankar och drömmar.

"Här festar SD med Avpixlat" - dånar Aftonbladet och jag går i spinn. Sopa framför egen dörr....

Nej, jag har aldrig röstat SD. Var jag har min politiska hemvist vet du eller också kan du läsa det i fakta om mig, bla här under min profil på FB.




Jag gillar demokrati. Ett fritt samhälle där alla som vill får chansen att lyckas och göra vad de vill bara man också tar sitt ansvar. Grundlagar och allt, ni vet. Jag mår faktiskt dåligt av hur vänsterpressen försöker lägga lock på demokratiprocessen. Jag kanske har högre i tak i min hjärna och är mer tolerant än många men är inte det brott att ensidigt försöka skriva sönder ett parti? Man nämner i texten att SD "styr" avpixlat - (vad nu det är för något, en hatsite? eller vad man nu hittat på för nyspråk) - man jag kan släppa en del bomber om den svenska vänstern och vad de styr.

Riksbyggen, Bravida, Folksam, Coop och Fonus är alla exempel på verksamheter som vänstergruppen äger och styr. Så varje gång du gör affärer med dessa tar du ett litet politiskt ställningstagande. Om denna enorma maktssfär med vänsterideologiska förtecken skriver inte AB ett jota. Av det enkla skälet att det faktiskt är så att Aftonbladet (A-pressen) i sig är ett medieföretag som styrs och ägs av ... vänstern.

Kopplingen till mål, träning och resultat är solklar; Om du inte är tillfreds med dig själv så kan du inte prestera. Jag tror inte att den enskilde journalisten på vänsterpressen kan må så bra. Hur kul kan det vara att varje gång gå in i en story med ordern uppifrån att du ska skriva en text som gagnar rörelsens sak? Det känns väldigt mycket betong och sjuttiotal. Bara lite motvikt i debatten om var de verkliga farorna i landet finns. Ska vita och gå ut och träna och samtidigt bygga ett gemensamt land att trivas i? Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar