måndag 5 augusti 2013

Tjugo. Mitt livs bästa stund. Ever. Amen.

Jag har varit livrädd för att göra det. Jag har övat mentalt och förberett min presentation. Smakat på ord, tonfall och rörelser. Och flera gånger brutit ihop och känt att jag inte kommer att räcka till. Känt skräck och avsmak och önskat situationen åt helvete. Skit i det då, har jag tänkt. Men varje gång rest mig på nio, hasat mig upp via repen och med dimmig blick bestämt mig. Nej, fan heller att jag ger upp! Det här är värt all smärta Patrik, kämpa om du är en man. Idag fick jag svaret. Jag älskar när jag har rätt.

Lite så ser jag det och jag vet att du förstår vad jag menar.
Dag tjugo - oavsett vad som någonsin händer med världen - gav en stund av samma plats i samma andetag. "Och han såg att det var gott.." som de skriver i bestsellern. Det är för övrigt inte en presentation, det är en prestation. Jag älskar när jag har rätt. Nu har jag rätt, har tagit rätt beslut men det kommer inte att bli lätt. Jag kanske tom förlorar eller dör. So be it - jag vet vad jag vill med min tillvaro. Och det jag vill är inte en tom brun kasse från B&W.... Jag är en enkel pojke med en enkel smak. Det är därför jag älskar livet. Det bästa, rått, utan tjafs och nu. Tack. Och det är riktat till dig som förstår och kan utvecklas med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar