tisdag 20 augusti 2013

Ja, jag vet. Men här kommer den, "Wossarna on tour..."

Som tappade ananasar är de, semesterbloggarna. Tappade här och där. Alltså inte subjekten bloggarna, utan substantivet bloggarna. Redan här vet jag att jag tappat tio procent av er. Men inte DIG. DU är kvar och innan du läser vidare ska jag bara säga en sak, som din vän. Läs bara vidare om du vill bli glad! Vi är inte som andra, men du är alltid välkommen i vår gemenskap.

Vi, det är jag och avkommorna, har genomfört en snabbsemester i min favoritstad Örebro. Det råkar som jag säkert lyckats berätta till leda, även vara min hemstad. Jag har plockat en del segrar där men även missat klara upplägg. En del som jag tom inte visste om..... Men nu börjar det blir djupt och märkligt och sannolikheter och olika butiker hit och dit. Vi skulle ju ha semester. Trumvirvel, tack..... "I proudly bring you - Wossarna on tour"


Med sonen vid ratten i sin fina röda bil med vinge så blixtrade det aldrig vid fotoskåpen.
Man var tvungen att ta egna bilder om det skulle bli något. Kapten ombord cool, pappan
överspeedad efter att ha haft semester i tjugosex minuter och dottern glad att sitta bak och inte synas.
"Men nu beter ni ju er som turister. Vad är det där vita vid slottet BTW?" Jo, sa jag,
det ser ut som ett stiliserat kvinnligt köns....... - hur ska jag kunna veta det?
Fast det verkar som de missat äggstockarna?"
"Se glada och harmoniska ut nu barn! Det säljer vet ni.!"
Tog bilden för att bevisa för en vän var vi var och att vi var,
Kreativ fotograf. Lite tvärtom. Nästa vykort från slottet?
Vi har inte plats att lämna hela förklaringen. En klar flashback är det iaf.
På golvet på Svampens terrass. Glädje hos barnen värmer ett
föräldrahjärta ordentligt. Jag är förälder. En bra.
"Full fart spar tid." Om man springer, har rönnbärskrig och kramas samtidigt
så är man ju effektiv. Ute vid fallen i Karlslund. Barnen vill dit varje gång vi är i stan.
Vi är inte som andra, vi är Woss.
"Vaddå, så det är stillastående, ruttet vatten som luktar?"


"Fast du luktar bättre, käre bror! Du doftar nästan....."
Äventyrsgolf med förhandlingsbara regler på Gustavsvik.
"Vi är helt normala..." Ok - vi tävlar en del i vår familj....
...så att den förra bilden togs medan vi hölls oss för skratt
och sonen fiskade från Storbron.,,,,
"Nämen, oj så trist. Vatten, ja då får du pilkta vettu..."
Behrn. Måndag kväll. Sveriges bästa klack bär fram sitt lag till kvittering
"Djävla busar, det kunde de gett fan i så hade ÖSK vunnnit,,,."
Dottern tar det på allvar och ska bli medlem i Kubanerna.
JAg vill fika med den rubriksättaren. Vi skulle ha
så mycket gemensamt. NA till fruktost på hotellet.
"Open Art i hela Örebro, för en Woss är kultur viktigt. Musik, musik, musik och kanske lite dans.
Konst, skulpturer och klätterställningar som inte får klättras? "Budskapet ligger i betraktarens öga",
försökte jag på en del ställen.... med blandad framgång.
Panelen sa "NEJ!" till en däckad anka.
Men den här kotten fick godkänt!
En lätt off season rosengård var vacker.  Jag är så stolt över att
mina bägge, fjorton och nitton, kan spontant sätta sig ner och njuta
av en sådan miljö. Jag ska visa ett annat Rosengård en annan gång.
I samma stadspark finns det läckra träd.

"Careful, I have delicate ears", sa musikproducenten till musikalartisten...
"Mums, delikata öron", sa hon...
Vi avslutar detta med en bild som är så sann. "Jag är en Woss", säger dottern ibland. Självklart är
det så.  Jag som jobbar med utveckling, säkerhet och klara regler blir så glad att bägge två har
sina mål utstakade. Att de vill något och går för det i hundrasextio. Det är bara så naturligt när
 de ställer sig på scen och tittar på en teater och inte på läktaren. Alltför många hade gjort tvärtom.

Skulle något i det här inlägget verka stötande, förvånande eller bara helt enkelt vara obegripligt så ring mig. Google har våra kontaktuppgifter... Vi stavar med dubbel-W. Tack för att du läser och hela tiden tar ett steg i rätt riktning.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar