söndag 25 augusti 2013

"Beauty and the lizzard..."

"Hellre än bra", så kan man beskriva min löparkarriär och i viss mån mina få resultat i motionslopp. Jag berättade ju för dig - i förtroende - häromdagen att jag inte tycker det är kul att springa. Egentligen. Däremot tycker jag att det är kul när det händer saker, när man får leka med andra- Och kanske tom få ta lite plats här i världen. Den blir nämligen mindre grå om man ser till att ha roligt och att bjuda folk på underhållning.

"Bröd och skådespel", sa Caesar och hade sjukt rätt i det. Fast fel i en del annat. Bland annat gjorde han en felbedömning av sin polare Brute. Har jag hört. Som ett led i skådespel åt folket kommer här mitt "SN-löp" i bilder. Jag hade egen fotograf på plats och det är ju bra. Tack för att du utvecklas och ler ihop med mig. Det finns alltid plats i min famn, sa kärnkraftverket.



0. 15 km. Kaxig som fan. "Det sista ni ser av mig är ryggen..."

3,6 km. Sällskap. Fortfarande känns det som en miljon.

"3.7 km. Stor, stark och vacker..."

3.75 km. The beauty and the bäst. Eller the lizzard and the beast?
Who´s who?

5,2 km. Fan så tungt. "Jag viker mig aldrig...."

7.1 km. "Ensam på upploppet - vilken känsla!".
"Jaha. har sextio pers redan gått i mål. Åhh, fan."

7.15 km. "Trettiosju. TRETTIOSJU? Det skulle ju vara trettiofem."

7.2 km plus. "OK, jag gjorde det i alla fall".
Inget slår en astronaut.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar