tisdag 27 augusti 2013

Jag tror på din styrka - lunch?

Jag har valt och jag har lagt min väg. Jag har vägt och värderat och tagit beslut. Hela mitt liv har jag bestämt att göra det jag tror på. Och gjort det. Jag har vunnit, upplevt, misslyckats, älskat samt älskats av. För att jag vågat. För att jag vill och har valt att. Jag har ett bra liv, ett bra jobb och jag har bra vänner. För att jag och andra valt att ha det så. Jag har människor som litar på mig, som mår bra av mig och som vill ha mig nära. Det finns tom de som säger att de älskar mig för att jag är jag. Det händer att jag säger att jag älskar dig för att just du är du.

Ryanair. Här kom man välja att jobba!

Vi väljer själva och det är grunden i hela mitt resonemang. Jag tror på din och min fria vilja och vår förmåga att själva ta beslut. Och stå för dess konsekvenser. Vi kan faktiskt värdera alternativ och göra det vi tror på. Jag har valt att arbeta i mitt och mina vänners företag. Med den osäkerhet och de möjligheter till segrar som det ger. Med den frihet som det ger. Med den glädje det ger. Med den låga lön som det kan ge. Om någon skulle välja att lämna så är det självklart att jag skickar denne vidare med en high-five och en önskan om framgång.

Glad kille som tror att du själv vet ditt bästa.

Jag vet nämligen att det finns bara en person som kan ta det beslutet. Du själv. Du bestämmer hur du ska må och vad du ska vinna. Jag kräks när jag hör folk säga åt någon andra vad de ska tycka eller göra. Jag läste just att någon på kommunistsidan, Josefine Brink, tydligen säger åt folk att bojkotta flygbolaget Ryanair. Skrämmande att någon säger så. Låt folket bilda sig en egen uppfattning. När jag sedan läser att vederbörande gör sin andra period i riksdagen blir jag mörkrädd. En av våra valda ledare uppmanar till bojkott av ett privat företag! Tydligen en person med ambitionen att bli partiledare. Jo, tjena.

Ledsen tjej som tror att hon vet ditt bästa.

Jag tror att Brink inte någonsin har fått känna glädjen i att skapa något. Inte fått känna glädjen i att ha ett bra jobb att gå till. Jag tror att Brink har hamnat fel. Jag vill då inte att någon som använder ord som "bojkotta" ska leda Sverige. Jag tror att jag borde bjuda henne på en lunch och ge en lektion i grundläggande företagsekonomi. Josefine - det som skapar jobb och välfärd är människors vilja att bygga, människors fria val och människors drömmar. Varför försöker du kväva detta? Låt var och en bygga sin framtid utan att spy ut dina negativa tankar. Jag tror på människans positiva kraft, tror du på någonting positivt? Jag blir så nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar