fredag 9 augusti 2013

Inspiration har både ansikte och namn.

Det kan vara jag som ger dig en kick genom att du tycker om det jag ger ifrån mig. Det kan vara du som gör detsamma med mig. Vad som triggar en är naturligtvis väldigt individuellt. Dessutom kan det ju helt naturligt vara inom olika intresseområden. Det är som i alla andra fall, vi människor är olika och gillar olika saker. Jag tex, eftersom jag nu har fått ordet, tycker om att träna och tävla.



Jag tycker om att ha det bra, jag tycker om att arbeta med alla möjliga uppgifter i våra företag och jag tycker om att utvecklas och lära mig nya saker. Jag tycker om att lära känna bra människor och låta mig påverkas av saker som de kan och vill förmedla. Jag tycker helt enkelt om saker som för mig och samhället framåt. Och jag inspireras av allt som på något sätt pekar framåt, högre, bättre och kanske tom snabbare.



På samma sätt ser jag vilka människor som verkligen fungerar. Jag ser och väljer därefter. Hos de flesta ser jag potentialen, alla besitter naturligtvis en massa kunskap och egenskaper, men det är ett fåtal som verkligen strålar ut den. Jag faller platt och blir fascinerad för dig som brinner och lyser. Och vill lära mig mer om det du kan, nästan oavsett vilket ämne det handlar om. Det gör mig till den jag är, jag kan lite om väldigt mycket och mycket om en liten del av världen. Elektroner till exempel, det är jag bra på. Inspiration kommer på olika nivåer och i olika paket. För mig har den både ansikte och namn. Det är först då den verkligen biter sig fast. Oavsett område. Härligt va? Nu går vi ut och bygger landet igen. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar