tisdag 13 augusti 2013

Fyra kvar. Sån är jag.

Sitter för en gångs skull vid TV.n och tittar på en dokumentär om "Den Svenska klassikern". Du vet att idrott gör mig varm men jag blir ändå helt sjukt påverkad av "Anders, 60", elitmotionären med trettiofem Vättrar och som han säger "7-800 tävlingar utan att bryta". Nu har han fått sin cancerdiagnos och har "tagit farväl" av ett lopp i taget. Här kan du höra hans tankar.  Härliga kämpar inspirerar mig.



Vanliga kämpar på gymmet inspirerar mig lika mycket. Att möta en high eller low five eller en hand på axeln från en vän lyfter så oerhört.  Idag körde jag nästan nitiio minuter spinning med en så sjuk pepp att rören i cykeln mjuknade. Förmodligen ett av de tyngsta jag gjort. Fick för övrigt en ny pepphand och ännu en kul träningsvän. Jag är glad igen, det är riktigt kul att träna igen och jag vet att de resultat jag inte gjort i sommar kommer jag att nå under hösten. Setbacks are temporary, success lasts forever. Det tål att sägas mer än en gång.




Jag vet att alla, du och jag, är material för att bygga en mästare. Vill vi kan vi allt. Kröp ner i ett bubbelbad och bara slappnade av när jag kom hem. Värmen strömmade in i kroppen och jag tänkte positiva behagliga  tankar i en halvtimme. Jag har en ganska bra förmåga att styra mina tankar och det gör mig stark och ganska osårbar. Jag klarar av att hantera tunga saker och är sällan orolig. Jag vet att det är jag själv som bestämmer hur jag ska reagera på något och jag väljer att må bra framför dåligt. Självklart, lekfullt och enkelt. Sån är jag. Självklar, lekfull och enkel. Take it or leave it. Jag kommer då inte att ändra mig. Fyra dagar kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar