söndag 11 augusti 2013

" Barsebäck ska väck, Barsebäck ska väck....."

Fasen nu har vi ju en lösning! Danskarna har hukat ett bra tag och vi behöver inte behålla verket av det skälet längre. Laudrup tränar Swansea och Gasolin har inte släppt en skiva sedan 1978, om man nu inte räknar femtioåtta samlingsskivor och boxar. Och det gör inte den här pojken. Alltså behöver vi inte verket ens av strategiska skäl. Att vi inte behöver en miljard billiga terrawattimmar av samhällsekonomiska skäl har myndigheterna bestämt. Skitskallarna. Jag undrar fortfarande vad som hände med ASEAs secure-reaktor? "Alla borde ha en!". Jag vill ha en i alla fall. I garderoben. I Finland bygger man nytt - heja!

What´s all the fuzz about? Vi ska ju koka lite vatten.....
För att sy ihop det här behöver vi komma in på min träning och mina resultat. Vi pratar dag tjugosex, och det är det närmaste sex jag kommer idag. Tror jag. Jag har de senaste dagarna fått pepp av så många. Glädjande nog - ja, vaddå?- mest av damer i åldrarna från drygt tjugo till knappt fyrtio. Jag ser det som att tjejerna faktiskt har bättre koll. Det är iaf ganska sällan - även om det händer - som någon man berömmer mina pectoralis eller biceps. Berömmet är bra för det ger bekräftelse på att du lyckats med något.

Mest samlingsskivor numera....
Jag jobbar oförtrutet vidare, utan stopp, på att skapa en femtioårskris. Men, jag är lite småsäker på att det inte blir någon. Jag är helt enkelt, bigger, better and stronger utan kris. Sorry, but that´s it. Veckan som gick var den bästa sedan mars i tid och förbränning och jag väger mindre än "någonsin" - fem kilo ner sedan min förra topptid, som var veckorna före förra julen - men är större än någonsin när man mäter centimeter. Jag vet att det finns folk som är större, snyggare, bredare och tyngre - helt ok, det är bara inspiration ju. Jag är så glad, så peppad (tack alla!) och så motiverad att jobba mot mitt livs största och svåraste mål just nu.

Terrawattimmar på burk! Med rätt handlag
så kan du få lite. Jag kommer alltid att kriga för dig.
Jag begär inte att du ska förstå. Ett fåtal människor vet vad jag tänker på. Men det är här Barsebäck kommer in kopplat till hur jag funkar, kolla loss verket och koppla in mig i stället så löser vi massor med frågor. Kram för att du läser mig, utvecklas med mig och faktiskt förstår mig. Och - vill något annat än långsam grå död.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar